پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام رضا جوکار

امام جمعه قشم، با بیان اینکه وقف به معنای ماندگار کردن سرمایه است گفت: باید به مردم یادآوری شود که تنها اموالی که می‌ماند آن اموالی می‌باشد که در راه خدا صرف شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام رضا جوکار، امام‌جمعه شهرستان قشم  در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان که با حضور  جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و علما و روحانیون شیعه و اهل‌سنت در محل فرمانداری قشم برگزار شد، باتسلیت ایام وفات حضرت خدیجه‌کبری(س) با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما در سایه وقف حل می‌شود تصریح کرد: همه روحانیون باید اهمیت وقف را به مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف نیازمند وقف هستیم اظهار کرد: در زمینه‌های ترویج قرآن‌کریم، امور پزشکی و درمانی، آموزش و پروزش و غیره دستمان از وقف خالی است.

امام‌جمعه قشم با بیان اینکه بعد از مرگ چند مورد باعث دوام ثواب و باقیات‌الصالحات می‌شود گفت: اگر سنت هدایت‌دهنده‌ای در جامعه پی‌ریزی شود تا زمانی که مردم عامل به این سنت باشند به اندازه خیر و ثوابی که مردم از انجام این سنت می‌برند، بدون اینکه از ثواب آنها کم شود؛ آن ثواب به میت می‌رسد.

وی با بیان اینکه فرزند صالح نیز از جمله باقیات‌الصالحات است گفت: سومین مورد باقیات‌الصالحات وقف و صدقه‌جاریه است.

حجت‌الاسلام جوکار با بیان اینکه وقف به معنای ماندگار کردن سرمایه است گفت: باید به مردم یادآوری شود که تنها اموالی که می‌ماند آن اموالی می‌باشد که در راه خدا صرف شده است.

وی با بیان اینکه حب‌دنیا، تجمل‌گرایی و دنیاپرستی به جامعه آسیب می‌زند گفت: بزرگان دینی ما و خصوصا امیرالمومنین علی(ع) همیشه مصلحت عمومی را در نظر می‌گرفتند و تعلق خاطری به دنیا نداشتند.

امام‌جمعه قشم با بیان اینکه وقف لباس عمل پوشاندن به آیه قرآنی « تعاونوا علی البرّ و التّقوی»، « در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون و همکاری کنید» است تصریح کرد: فرهنگ وقف باید در جامعه ترویج و احیا شود.

حجت‌الاسلام جوکار در بخش پایانی از سخنان خود با اشاره خدمات جناب آقای محمدی سرپرست پیشین اداره اوقاف و امور خیریه قشم از زحمات و خدمات وی تقدیر کرد و همچنین با اشاره به پیشینه و توانایی‌های مدیریتی حجت‌الاسلام صفری، مسئولیت جدید ایشان را تبریک گفت و برای وی آروزی موفقیت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha