سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هفته وحدت

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: دشمنان با سرمایه گذاری های کلان تصمیم دارند اتحاد میان برادران شیعه و سنی را از میان بردارند که این یکی از موانع بیرونی در تشکیل امت واحده است.

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت وحدت در میان  تشیع و تسنن، اظهار داشت: وجود اختلاف بین مذاهب اسلامی مسئله ای عادی است که دشمنان دین مبین اسلام تصمیم دارند با سوءاستفاده از این موضوع به این اختلافات دامن زده و به نیات شوم خود دست یابند که البته مسلمانان می‌توانند با تکیه بر مشترکات در برابر این نیات شوم دشمنان بایستند

وی در خصوص موانع بیرونی اتحاد مسلمانان، افزود: دشمنان با سرمایه گذاری های کلان تصمیم دارند اتحاد میان برادران شیعه و سنی را از میان بردارند که این یکی از موانع بیرونی در تشکیل امت واحده  است.

امام جمعه میاندوآب خاطر نشان کرد: اتحاد  بین مسلمانان، دنیای استکبار را به تزلزل خواهد کشاند و این همان مسئله است که بارها بزرگان دین به آن اشاره کرده اند.

حجت الاسلام حسن زاده در خصوص موانع درونی اتحاد مسلمانان نیز اذعان داشت: از جمله مواردی که می‌توان آن را از موانع درونی این اتحاد دانست، ساده لوحی و بی بصیرتی برخی از مسلمانان است که متاسفانه این عده معدود نگاهشان تنها به اختلافات موجود در بین مذاهب اسلامی است و به مشترکات هیچ توجهی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که ما مسلمانان حول محور اسلام، قرآن و پیامبر(ص) حرکت کنیم بسیاری از این بی بصیرتی ها از بین خواهد رفت و اتحاد لازم بوجود خواهد آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha