چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از اسراف در مجالس ختم، گفت: متاسفانه مجالس ختم مجالس ختم به محل تشریفات و چشم و هم چشمی تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه شبکه هوشمند مساجد ارومیه، اظهار داشت: مسجد که به عنوان پایگاه دین از اساسی ترین بناهایی است که دین درباره آن سفارش کرده است، زمانی که پیامبراکرم (ص) از مکه به مدینه هجرت کردند اولین اقدامی که انجام دادند بنا و پی‌ریزی مسجد در مدینه بود.

وی افزود: ارزش و اهمیت معنوی مساجد به قدری بالا است که انسان در هر حالتی نمی‌تواند وارد مسجد شود و باید پاک باشد، این به دلیل مقدس بودن مساجد است که یاد خدا در مکان مقدس نهادینه می‌شود؛ در اسلام کمتر مسأله‌ای به اندازه مسجد اهمیت دارد چنان که در روایات هست که هر کس به اندازه لانه ای در بنای مسجد همکاری کند خداوند در بهشت خانه ای را برای او بنا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در سطح شهر ارومیه مساجد پراکنده و گسترده است و مردم از این اماکن استفاده می‌کنند، لذا باید مساجد هم از لحاظ ظاهر و هم باطن که عبارت است از مسائل دینی و هدایتی جامعه، آباد شوند که این امر مهم زمینه را برای رشد فکری اسلام در محیط جامعه هموار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریسی افزود: طرحی که به عنوان مساجد هوشمند در سطح کشور شروع شده، از دو جهت بسیار حائز اهمیت است؛ اولین بحث، جلوگیری از اسراف در مجالس ختم است که متاسفانه الان مجالس ختم تبدیل به تشریفات و چشم و هم چشمی شده اند. دومین مساله استفاده از این امکانات جهت آبادانی مساجد از لحاظ معنوی است و هم این که از مساجد هوشمند جهت نشر معارف اسلامی استفاده شود.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: متولیان این امر و هیات امنای مساجد از سیستم هوشمند در مساجد  صرفا به عنوان تبلیغ چهره‌ها و...، در مجالس تسلیت و تعزیت استفاده نکرده، بلکه از این امکانات در جهت نشر معارف دین استفاده کنند و به مسائل به عنوان اقتصادی نظر نشود، بلکه هدف در جهت پیشبرد اهداف دین باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha