جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، با بیان اینکه بزرگ‌ترین افتخار دانشگاه استفاده از راهنمایی‌های حوزه در جهت پیشرفت جامعه اسلامی است، گفت: رسالت دانشگاه، اداره جامعه جهت فن‌آوری و علوم تجربی بوده و رسالت حوزه هدایت و راهنمایی دینی دانشگاهیان در جامعه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا کیومرزی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، در دیدار جمعی از روحانیون با اساتید دانشگاه، با اشاره به در پیش بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهارداشت: حوزه و دانشگاه دو پشتوانه محکم برای نظام اسلامی بوده و سال‌هاست که معاندین و دشمنان در تلاش برای جدایی و اختلاف میان این دو عنصر جدایی‌ناپذیر هستند، که إن شاءالله با هوشیاری حوزویان و دانشگاهی‌ها هیچ‌گاه موفق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه هیچ افتراق و جدایی با همدیگر ندارند، گفت: شاید این دو نهاد در برخی مواضع با هم دیگر در مسائل علمی اختلاف‌نظر داشته باشند، اما هدف و رسالت هر دو یکی بوده و هم‌زمان باهم در راستای تعالی فرهنگ و علم جامعه تلاش می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین افتخار دانشگاه استفاده از راهنمایی‌های حوزه در جهت پیشرفت جامعه اسلامی است، افزود: رسالت دانشگاه، اداره جامعه جهت فن‌آوری و علوم تجربی بوده و رسالت حوزه هدایت و راهنمایی دینی دانشگاهیان در جامعه می‌باشد.

حجت الاسلام کیومرزی، وحدت حوزه و دانشگاه را به معنای وجود هیچ‌گونه اختلاف‌نظر ندانست و اذعان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه بدین معنا نیست که این دو با هم هیچ اختلافی ندارند، بلکه معنای اصلی وحدت، آن است که هردو در راستای اجرای وظایف و اهداف از پیش تعیین شده خویش با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای موفقیت کشور حرکت کنند.

وی در پایان گفت: در علوم انسانی ضعف‌های زیادی وجود دارد که باید با تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در راستای اجرای دغدغه‌های کلان مقام معظم رهبری گام برداشت.

 

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha