پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمل گرایی

حوزه/ مدیر مدرسه امام علی(ع) سلماس گفت: متاسفانه تجملات و چشم‌ و هم چشمی که شرع مقدس اسلام نیز آن را قبول ندارد، در جامعه ایجاد شده و فشار شدیدی را به مردم وارد کرده است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به نگاه دین مبین اسلام به عید و جایگاه نوروز در معارف دینی، اظهار داشت: پیش از دین اسلام، عید نوروز وجود داشت و پس از آن نیز، اسلام نوروز را مورد تایید قرار داده و حتی آدابی برای آن مترتب شده است.

مدیر مدرسه علمیه سلماس با اشاره به برخی آفات مربوط به ایام نوروز، بیان داشت: متاسفانه تجملات و چشم‌ و هم چشمی که شرع مقدس اسلام نیز آن را قبول ندارد، در جامعه ایجاد شده و فشار شدیدی را به مردم وارد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نگرش دین مبین اسلام به حفظ طبیعت و محیط زیست و آسیب های تخریب آن اشاره کرد و گفت: در شرع اسلام، کاشتن درخت بسیار سفارش شده و نباید درختان را بدون ضرورت قطع کرد و علاوه بر آن باید نظافت و نظم محیط زیست را حفظ کرده و به زنده بودن طبیعت احترام بگذاریم.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به موضوع شادی و تفریح از دیدگاه اسلام و رویکرد اهل بیت(ع) به این مقوله اشاره کرد و افزود: ائمه اطهار(ع) فرموده اند، در شادی ما شاد و در غم ما غمگین باشید و در این رابطه، بی شک دین اسلام مخالف شادی نیست به شرطی که در چارچوب شرع قرار بگیرد.

مدیر مدرسه امام علی(ع) سلماس تصریح کرد: بی شک نباید شادی به قیمت تمسخر دیگران و یا با آهنگ های مبتذل صورت گیرد و اگر چارچوب شادی رعایت شود، مورد تایید همگان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha