جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راضیه پور حیدر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه گفت: برآورد نیازهای جامعه و توجه به شیوه های جدید آموزشی نیازمند عمق بخشی به محتوای درسی در حوزه های علمیه است که البته با توجه به اقتضائات زمان این عمق بخشی باید تغییر یابد و در این مسیر حوزه های علمیه نیز نباید نسبت به سایر علوم در اغماء قرار گیرند.

راضیه پورحیدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پژوهش تاکید کرده اند که تمام رشد کشور در همه زمینه ها مربوط به پژوهش است، بنابراین اگر به مقوله پژوهش با دقت نظر بیشتری توجه شود، مطمئنا کشور در بیشتر موارد به رشد و شکوفایی دست پیدا خواهد کرد.

وی افزود: «هر طلبه یک پژوهشگر» شعاری است که از سال 90 در هفته پژوهش وارد حوزه های علمیه کشور شده است و طلاب نیز بر اساس همین رویکرد توانسته اند در این مسیر گام های مثبت و تاثیر گذاری را بردارند و حوزویان پژوهش محور باشند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه خاطر نشان کرد: در عرصه پژوهش بانوان طلبه توانسته اند به نوعی حتی گوی سبقت را از برادران طلبه بربایند و اقدامات و تلاش های چشمگیری را صورت دهند.

پورحیدر در خصوص نقش پژوهش بر عمق بخشی به محتوای درسی نیز بیان داشت: برآورد نیازهای جامعه و توجه به شیوه های جدید آموزشی نیازمند عمق بخشی به محتوای درسی در حوزه های علمیه است که البته با توجه به اقتضائات زمان این عمق بخشی باید تغییر یابد و در این مسیر حوزه های علمیه نیز نباید نسبت به سایر علوم در اغماء قرار گیرند.

وی ادامه داد: تولید محتوا، تحقیق و تفحص از نیازهای اساسی حوزه های علمیه است که باید توسط طلبه ها به صورت مستمر صورت گیرد، چرا که در حال حاضر هر آنچه که در دانشگاه ها و حوزه های علمیه در حال تدریس است، نتیجه تلاش بزرگان طالب علم در گذشته  این سرزمین بوده و اکنون این سؤال مطرح است که خود ما و نسل جوان و طلبه های حال حاضر برای آیندگان چه میراثی از خود به جا خواهند گذاشت.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه یادآور شد: بیشتر علومی که اکنون در دانشگاه ها در حال تدریس است، مربوط به اندیشمندان غربی است، بنابراین نیاز است که این موضوع مورد توجه قرار گیرد که منبع علم آموزی باید توسط علوم و دانش و تحقیق و پژوهش ایرانی _اسلامی صورت گیرد که البته این وظیفه طلاب حوزه های علمیه و همچنین اندیشمندان و دانشمندان ایرانی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha