جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بهتر است در ایام نوروز علاوه بر صله رحم و دید و بازدید از خویشان و نزدیکان، مستمندان را از یاد نبرده و لباس نو نیز برای نیازمندان تهیه کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به نگاه اسلام به عید و جایگاه نوروز در معارف دینی اظهار داشت: در دین مبین اسلام دو عید وجود دارد که شامل قربان و فطر است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در روایات اهل بیت(ع) آمده است که هر روزی که مومن در آن گناه نکند آن روز عید بوده و در این رابطه، عید نوروز عید باستانی ایرانیان بوده و مبنای شرعی ندارد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: در گذشته، اول پاییز را عید نوروز می دانستند، اما هم اکنون اول بهار که فصل رویش و تحول طبیعت است در نزد ایرانیان عید محسوب می شود.

وی بیان داشت: علاوه بر آن با توجه به این که در عید نوروز، صلحه ارحام و دید و بازدید نوروزی انجام می گیرد، این موضوع یک برنامه و عرفی پسندیده است که در زمان عید باستانی انجام می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  محمدی با تاکید بر لزوم دستگیری از نیازمندان و تقسیم شادی با آنان افزود: در این زمینه بهتر است در ایام نوروز علاوه بر صله رحم و دید و بازدید از خویشان و نزدیکان، مستمندان را از یاد نبرده و لباس نو نیز برای نیازمندان تهیه کرد به ویژه این که افراد متمول مقداری از اموال خود را به فقیران دهند تا بتوانند رضایت پروردگار را جلب کنند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه اسلام به حفظ محیط زیست و طبیعت و آسیب های تخریب محیط زیست،خاطرنشان کرد: بدون شک دین مبین اسلام به محیط زیست اهمیت فراوانی داده و در این ارتباط حضرت محمد(ص) فرمودند که نظافت و پاکی جزوی از ایمان است پس، از این روایات اینگونه برداشت کرد که فضای زندگی مردم باید پاکیزه باشد و هر کس نیز به آلودگی محیط زیست دست زند در واقع با ایمان واقعی فاصله دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha