شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مشترک

حوزه/ معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم گفت:امروز همه مردم و مسئولان باید در میدان عمل برای حفظ محیط زیست احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند، زیرا با حفظ و حراست از محیط زیست بسیاری از مشکلات و موانع در بخش های دیگر نیز کاسته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در جلسه مشترک با مدیران سازمان محیط زیست استان قم با بیان اینکه باید از خودمان شروع کنیم، اظهار داشت: حفظ محیط زیست و پاسداری از مواهب الهی کار ارزشمندی است که هر ایرانی دلسوز و متعهد باید به آن توجه داشته باشد.

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: عمومی سازی آموزش و توسعه فرهنگ دانایی محور در حوزه محیط زیست، مهمترین اولویت این اداره کل در سال جاری خواهد بود.

تورج همتی که در نخستین کارگاه آموزشی محیط زیست ویژه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: آموزش، اطلاع رسانی، مدیریت مشارکتی و تعامل گسترده با اقشار مختلف مردم، از مهمترین راهکارهای حفظ و حراست از محیط زیست است.

وی با بیان اینکه شناخت و آگاهی مقدمه تغییر رفتار خواهد بود، بر ضرورت توسعه آموزش های محیط زیستی در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: عمومی سازی آموزش و توسعه فرهنگ دانایی محور در حوزه محیط زیست، مهمترین اولویت این اداره کل در سال جاری خواهد بود که با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: توانمندسازی معلمان و آموزش دهندگان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی به لحاظ دانش و آگاهی های زیست زیست محیطی، نقش بسیار مهمی در ترویج و تعمیق فرهنگ محیط زیستی در جامعه دارد که با برنامه ریزی های انجام شده در سطوح مختلف تحصیلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امروز زمین به عنوان یک موجود زنده دچار بیماری های بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: فرزندان ما حق بهره مندی از محیط زیست پاک و سالم دارند و امروز هر ایرانی باید برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست احساس مسؤولیت داشته باشد و در هر کجا که هست خود را سفیر محیط زیست بداند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha