جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 339039
۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
جوکار قشم

تسلیم نشدن در برابر ظالم به عنوان یک استراتژی نشات گرفته از مکتب عاشورا است که با تاسی به آن می توان در مقابل هر دسیسه ای مقابله کرد .

حجت الاسلام و المسلمین جوکار در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه باتسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع)، بر الگوگیری از حرکت این امام همام تاکید کرد و اظهارداشت: یکی ازمهم ترین درس های قیام سرور و سالار شهیدان توجه به بصیرت در هر زمانه ای است.

امام جمعه قشم،ادامه داد: بصیرت خود در دشمن شناسی و درک اوضاع زمانه خلاصه شده و هرکس باید این دو ویژگی را در خود تقویت کند.

وی با بیان اینکه جبهه حق و باطل از  زمان خلق انسان در زمین وجود داشته است، گفت: در زمان امام حسین(ع) ،جبهه حق اهل بیت(ع) و جبهه باطل در حکومت های ظالم خلاصه می شد ؛ امروز هم این جریان حق و باطل ادامه داشته و ما باید یزید و طاغوتیان زمان خود را بشناسیم.

استاد حوزه هرمزگان، با تاکید بر اینکه در هر زمانی افراد بصیری وجود دارند که باید با تبعیت از آنها از خطر دشمنان در امان ماند گفت: در اعتقاد ما بعنوان شیعه در زمان غیبت امام معصوم باید به سراغ علما رفت تا به انحراف کشیده نشویم.

وی با با بیان اینکه بصیرت عاشورایی در دشمن شناسی و ولایت مداری خلاصه می شود ، تصریح کرد: امروز در کشور ما پرچم هدایت در دستان ولی فقیه که همان رهبر فرزانه انقلاب است قرار دارد و همه با پیروی از آن می توانند از گزند آسیب های زمان در امان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار، یادآور شد: امروز جبهه یزید  به سرکردگی استکبار جهانی و یارانی چون داعش و امثال آن به مبارزه با جبهه حق که همان اسلام ناب است پرداخته اند و ما برای موفقیت در چنین فضایی باید بصیرت عاشورایی داشته و با پیروی از رهبری، گام در مسیر درست برداریم.

وی تصریح کرد: البته در این راستا روحانیون به عنوان نخبگان دینی و فکری جامعه ، نقش هدایت مردم داشته و باید با تبیین شرایط زمانه بر بصیرت مردم بیافزایند که این وظیفه بسیار خطیری است.

به گفته این استاد حوزه، برای مبارزه با دشمنان هم باید حالت تهاجمی داشته و با بیان مظلومیت اهل بیت و مخصوصا امام حسین(ع) در این ایام محرم جامعه جهانی را با یک علامت سوال مواجه کنیم که این همه ظلم برای چه بوده است؟و این دقیقا تسلیم نشدن در برابر ظالم به عنوان یک استراتژی نشات گرفته از مکتب عاشورا است.

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha