شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه تصريح كرد: حقيقتا امروز اگر كسي عشق به رسول خدا (ص) داشته باشد و زمان شناس باشد، از ايجاد تفرقه جلوگيري مي كند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين رباني، در همايش بزرگ بعثت و بيداري اسلامي در جمع روحانيون و علماي شيعه و سني خراسان در مشهد، با اشاره به عيد مبعث ، ابرازداشت: وحدت علماي شيعه و سني، مطمئناً موجب خشنودي پيامبر اكرم (ص) است.

وي با اشاره به دعاهاي وارد شده در اين روز، گفت: جايگاه بعثت آنقدر عظيم است كه خدا را به تجلي اعظم و مبعث قسم مي دهيم.

رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه با بيان اين كه خداوند متعال تنها بر نعمت بعثت بر بندگانش منت گذاشته است، افزود: آنچه بر انسانيت، كرامت و ارزش مي‌دهد، بعثت رسول الله (ص) مي‌باشد.

وي با بيان اين كه در طول پيامبري رسول خدا (ص)، هيچ فردي به اندازه ايشان اذيت نشد و رنج نبرد، اظهارداشت: درعين حال، اين پيامبر بزرگوار، هميشه بر هدايت و سعادت مردم تأكيد و اهتمام داشت.

حجت الاسلام و المسلمين رباني با اشاره به آيه ای از قرآن، بابيان اين كه امروز دشمنان اسلام براي از بين بردن اين دين الهي صف بسته اند، اذعان داشت: بنابراين امروزه بايد با تاكيد بر وحدت، از دين دفاع نماييم.

رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه با بيان اين كه دو عامل تكيه بر جهل و تعصبات نابجا، مورد قبول نيست، گفت: بايد نسبت به منطق و نظرات يكديگر آگاهي داشته و مورد احترام متقابل باشد و همديگر را در اختلافات معذور بدانيم و به يكديگر برچسب نزنيم.

رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه معرفت بيشتر نسبت به همديگر و فهم دلايل و منطق و معذور دانستن يكديگر را مورد تاكيد قرار داد و افزود: تعصبات زمينه اي براي ايجاد اختلاف از سوي دشمن در بين امت رسول الله (ص) مي شود.

وي ابراز اميدواري كرد: بر اساس عمل به سنت الهي نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رو سفيد باشيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha