شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

زینب الطحان از بانوان لبنانی شرکت کننده در اجلاس زنان و بیداری اسلامی درباره دیدار با مقام معظم رهبری نوشت: دیدار با امام خامنه ای؛ آرزویی که محقق شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، زینب الطحان در توصیف روز دیدار با ولی امر مسلمین جهان ابراز داشت: دیدگان زنان شرکت کننده در همایش زن و بیداری اسلامی خیره شده بود، زنانی که تعداد آنها بیش از هزار نفر بود و متواضعانه در سالن نشسته بودند و دلهای آنها مشتاق آمدن کسی بود که وعده دیدار او را به آنها داده بودند. برای نشستن در صف های جلو از هم پیشی می­گرفتند تا او را از نزدیک ببینند.

وی افزود: یک ساعت تمام منتظر بودند تا همه بیایند، زنانی از کشورهای مختلف جهان عرب و اسلام و غرب، برخی به انتظار نشسته و برخی هنوز باور نداشتند در سالنی نشسته اند که خطیبی تاثیرگذار و رهبری بزرگ از آنجا بر جهان اشراف دارد... حسینیه امام خمینی با گلیم های آبی و ساده اش تفاوتی با حسینیه جماران که امام خمینی در آن سخنرانی می کرد ندارد.

* تواضع و هیبت ایشان، فضای حسینیه را در برگرفت

این دختر لبنانی که توصیفاتش از روز دیدار با رهبر معظم انقلاب در المنار منتشر شده نوشت: امام خامنه ای با قامت بلند و چهره نورانی همچون خورشید و گام های آرام وارد سالن شد، همه ایستادند و فریاد سر دادند لبیک یا خامنه ای، لبیک یا خامنه ای... آنها را می­دیدم که با شور فراوان و اشک های سرازیر فریاد می­زنند و برخی از آنها غرق گریه بودند و آرام نگرفتند مگر زمانی که امام خامنه ای با تبسم به آنها اشاره کرد که بنشینند و نگاه خود را میان آنان تقسیم می­کرد. امام نشست و سالن آرام شد، آرامشی که تحت تاثیر تواضع امام و هیبت شخصیت ایشان بود که همه و فضای حسینیه را تحت الشعاع قرار داده بود و در برگرفت. اما گاه این آرمش با شعار های اسلامی زنان شرکت کننده در همایش شکسته می­شد، زمانی که امام خامنه ای سخنی را از عمق احساسات و مسایل مشترک آنها بیان می­کرد.

وی ادامه داد: در ابتدای این دیدار، برخی از زنان شرکت کننده در همایش بین المللی زن و بیداری اسلامی از کشورهای مختلف، سخنان و نظرات خود را مطرح کردند و در این میان ناگهان مادر شهید علی الشیخ نوجوان بحرینی 14 ساله به صندلی امام خامنه ای نزدیک شد که محافظان رهبری در حالی که همه حضار تعجب زده بودند به او کمک کردند که جلو بیاید. این زن با گام های مطمئن جلو رفت و سلام کرد و سخنان کوتاهی میان آنها رد و بدل شد که در میان این سخنان، سیدنا القائد چند بار تبسم نمود.

* همان گونه که امام خمینی ایشان را توصیف کرده بود

زینب الطحان افزود: یکی دیگر از سخنرانان در این دیدار، بتول الموسوی دختر شهید سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان بود. وی در پایان دیدار به من گفت: سخنانم در مقابل امام خامنه ای جهت پاسداشت شخصیت سید مقاومت بود.

سید عباس موسوی شخصیتی منحصر بفرد بود و فقط دبیر کل حزب الله نبود بلکه نماد مقاومت بود. امکان ندارد که روزگار و سال ها این شخصیت را فراموش کنند، او شهید است و خداوند متعال می­فرماید: «ولا تحسبن الذین قتلوا في سبيل الله أمواتا بل أحياء عند ربهم يرزقون ». آنها در دلهای مردم زنده اند، در دلهای کسانی که خود را به خاطر آنها و به خاطر احیای کلمه لا اله الا الله و بیرون راندن دشمن صهیونیستی از سرزمینشان فدا کردند.. چنین شخصیتی در تاریخ و خاطره مردم جاودان است. وی(بتول الموسوی) نتوانست احساس خود را از سخنرانی در مقابل رهبر بیان کند و احساس سرشار و احساس فخر و سربلندی خود را در آن لحظه غیر قابل توصیف بیان کرد.. بتول الموسوی گفت: چهره و صورت  نورانی ایشان واقعا خیره کننده است. از خداوند سپاسگزارم که این فرصت را به من داد که در برابر رهبری بزرگ همچون امام خامنه ای بایستم. او واقعا همان گونه که امام خمینی ایشان را توصیف کرده بود همانند خورشید درخشان بود. به سختی توانستم در مقابل او بایستم و برایم باور کردنی نبود.

* نقش علما در بیداری اسلامی

وی در ادامه گزارش خود آورد: از بتول الموسوی درباره مشارکت در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی و نقش علما در بیداری اسلامی پرسیدم که گفت: علما نقش بزرگ و تاثیرگذاری در پیشبرد این بیداری داشته اند و خداوند متعال هم از این نقش علما در قرآن سخن گفته و نقش ما نیز به عنوان زن در این همایش که به نام زن و بیداری اسلامی می­باشد، یکپارچه ساختن و تکامل خویشتن و انتقال تجارب به دیگران درباره مقاومت لبنان و پیروزی های مقاومت می­باشد تا دیگر کشورهای عربی نیز به این پیروزی ها دست یابند و همه به یکدیگر کمک کنیم. چون هر حکومت و کشوری دارای یک تجربه خاص است. البته تجربه ما در لبنان منحصر به فرد است و نقش علما در این زمینه نشر آگاهی و بیداری در میان زنان است و این امری است که پیامبر(ص) به آن دعوت کرده. نکته جالب توجه در این همایش این است که ما با تجربه های ملت های دیگر در انقلاب آشنا می­شویم و می­فهمیم که چقدر درباره همدیگر می­دانیم.  خون های شهدا تاثیر زیادی در اتفاقات و تغییرات جوامع ما دارد. شهدایی که در مصر و عراق و بحرین به شهادت رسیدند. و هر کشوری که خون شهدا در آن به زمین ریخته شود حتما پیروز خواهد شد به خصوص اگر زنان آن کشور آگاه و هوشیار باشند. این همایش نباید صوری و کلیشه ای باشد بلکه باید اجرایی و عملی باشد و این ارتباط کنونی، پس از همایش نیز حفظ شود و ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha