سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

‌همزمان با آغاز تحصیلی جدید مدارس علمیه، مدرسه علمیه امام حسن مجتبی)ع) شهرستان زرگرشهر و مدرسه علمیه شهید امیری شهرستان بندپی شرقی استان مازندران آغاز به کار خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری مدیر حوزه علمیه استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نزدیک شدن زمان آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه کشور، اظهار داشت: حوزه علمیه استان مازندران همزمان با دیگر مدارس علمیه کشور، از روز شنبه 18شهریورماه فعالیت های خود در سال تحصیلی 91-92 را آغاز خواهند کرد.

وی افزود:‌ از همین روز درس های جدید شروع شده و طلاب مازندرانی فعالیت های علمی خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر حوزه های علمیه استان مازندران خاطرنشان کرد: امسال بعد از برگزاری آزمون های  کتبی و شفاهی از میان داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، 480 نفر به عنوان واجد شرایط تحصیل در حوزه شناخته شده و این تعداد طلبه جوان در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، به تعداد طلاب در حال تحصیل مازنداران افزوده خواهند شد.

وی یاد آور شد: ‌امسال همزمان با آغاز تحصیلی جدید مدارس علمیه دو مدرسه علمیه در استان مازندران به نام مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان زرگر شهر که مدیریت آن به عهده حجت الاسلام و المسلمین حسن فلاح و همچنین مدرسه علمیه شهید امیری شهرستان بندپی شرقی که مدیریت آن به عهده پدر شهید امیری یعنی آیت الله امیری باشد، آغاز به کار خواهند کرد و به این ترتیب مراسم افتتاحیه این مدارس همزمان با جشن آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می شود.

وی افزود: در مجموع استان مازندران دارای 28مدرسه علمیه می باشد که تمام مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در آن ها فراهم شده است و به این ترتیب امیدواریم که سال تحصیلی 92-91 برای مدارس علمیه استان مازندران و طلاب آن، سالی شاداب و پرنشاط از نظر علمی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری در پایان با بیان این که در حال حاضر چندین مرکز تخصصی حوزوی در استان مازندارن فعال هستند، از افتتاح یک مرکز تخصصی حوزوی شهرستان بابل در طول سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خبر داد.

29/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha