جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 290794
۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳

یکی از اساتید حوزه علمیه شهرستان رشت، گفت: حضور محمد مرسی در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران و تحویل دادن ریاست شورای غیر متعهدها به ایران، هم اکنون دو کشور مصر و ایران با اختصاص تیتر اول رسانه های مختلف خبری به خود در کانون توجهات جهانی قرار گرفته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تجدد در گفتگو با سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه گفت: حضور مسئولین و رؤسای جمهور کشورهای مختلف علارغم میل باطنی آمریکا و اسرائیل در اجلاس غیر متعهد ها در تهران، حاکی از جایگاه رفیع و موثر انقلاب اسلامی ایران در دیدگاه ملت ها و دولت های جهانی است.

وی، اظهار داشت: ریاست سه ساله ایران بر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد موقعیتی منحصر به فرد برای نظام اسلامی در طول سالهای بعد از انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تجرد با اشاره به مصادف شدن ریاست دوره ای ایران بر اجلاس سران عدم تعهد و انقلاب صورت گرفته در کشور مصر، اضافه کرد: از یک سو  ایران به عنوان یک کشور ضد اسرائیلی در جهان شناخته شده است و از سوی دیگر با توجه به مواضع ضد اسرائیلی اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر، می توان گفت مجمع بسیار قدرتمند تری نسبت به گذشته برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تشکیل خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام حضور محمد مرسی در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران و تحویل دادن ریاست شورای غیر متعهدها به ایران، هم اکنون دو کشور مصر و ایران با اختصاص تیتر اول رسانه های مختلف خبری به خود در کانون توجهات جهانی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین تجدد با اشاره به تلاش غرب برای نشان دادن ایران به عنوان یک کشور منزوی در جهان، تصریح کرد: حضور بیش از 118 کشور در قالب اجلاس سران غیر متعهد در تهران نه تنها این تبلیغات منفی را بر ضد ایران خنثی می کند بلکه افق های روشنی را در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در اختیار ایران قرار می دهد.

وی ماهیت جهت گیری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را مشابه شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی ایران، قرار گیری در مقابل خواسته های یک جانبه شرق و غرب توصیف کرد و افزود: حضور مسئولین و رؤسای جمهور کشورهای مختلف علی‌رغم میل باطنی آمریکا و اسرائیل در اجلاس غیر متعهد ها، حاکی از جایگاه رفیع و موثر انقلاب اسلامی ایران در دیدگاه ملت ها و دولت های جهانی است.

این استاد حوزه علمیه شهرستان رشت به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: توسعه داد و ستد اقتصادی با کشورهای عضو عدم تعهد و امضای قرار دادهای همکاری در پروژه های مختلف با آن ها سبب خواهد شد تا کشورمان این تحریم ها را افتخار آمیز دور زده و بگذراند.

حجت الاسلام والمسلمین تجدد با بیان اینکه چگونگی حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی ایران بدون کمک از دولت های شرق و غرب یکی از پرسش هایی است که سران کشورهای عدم تعهد با سفر به ایران در پی یافتن پاسخ آن هستند، گفت:  با توجه به حضور نخبگان سیاسی و فرهنگی120 کشور جهان در ایران و مشاهده آثار و برکاتی که نظام مقدس اسلامی در عین اتخاذ سیاست مستقل بدست آورده به نوعی یک موج انقلاب سیاسی و فرهنگی را در کشورهای جهان ایجاد خواهد کرد.

  وی با بیان اینکه دشمنان همواره دوست داشتند تا انقلاب ایران و سیاست های ضد استکباری آن در مرزهای جغرفیایی کشور باقی بماند، خاطرنشان کرد: در واقع ایران می تواند با انتقال مدبرانه سیاست های مستقل خود به کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به نوعی مروج تفکر استکبار ستیزی در کشورهای جهان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha