جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

شيخ نصر فرید واصل مفتی سابق مصر گفت: در سال های گذشته، مصر تحت فشار آمریکا بود و قطع رابطه مصر با ایران موجب رضایت غرب بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه مستقر در ستاد خبری اجلاس غیرمتعهدها، وی تصریح کرد: در سال های گذشته، اختلافات سیاسی میان مصر و ایران، مانعی بر سر راه ارتباط این دو کشور بود؛ چراکه مصر تحت فشار برخی کشورها به خصوص آمریکا و رژیم اسراییل بود تا ار تبعیت مصر از خود مطمئن شوند و در نتیجه قطع رابطه مصر با ایران موجب رضایت غرب بود.

نصر فرید با بیان اینکه به طور حتم ارتباط میان مصر و ایران به سود غرب نیست اظهار داشت: امیدوارم سفر محمد مرسی رئیس جمهور مصر به ایران نتایج مثبتی در پی داشته باشد و ما هم به نوبه خود همگان را دعوت به وحدت می­کنیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به وحدت اسلامی و پرهیز از توهین به مقدسات تاکید کرد و گفت: تقریب بین پیروان میان مذاهب اسلامی، امری است که دین بر آن تاکید دارد زیرا دین خواستار وحدت و همبستگی است نه جدایی و تفرقه. و مصر کشور بزرگی است و باید روابط خوبی با تمام کشورهای جهان داشته باشد.

مفتی سابق مصر افزود: سیاست الازهر نیر بر اساس میانه روی و اعتدال است و همواره از ده ها سال پیش و از زمان شیخ محمود شلتوت دعوت به وحدت نموده است. بنا بر این نهاد دینی مصر هیچ مشکلی با برقراری ارتباط با مذاهب مختلف اسلامی برای ایجاد لابی های نیرومند اسلامی جهت مقابله با خطرهای پیش روی اسلام و مسلمانان ندارد و من از علمای سنی و شیعه می­خواهم که به سوی وحدت میان دو کشور دعوت کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha