پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: در فضایی که استکبار تلاش برای اسلام‌ستیزی و جنگ تمدن‌ها دارد باید از افراطی‌گری پرهیز شود و بر مفاهیم مشترک ادیان الهی تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین علیدوست عصر امروز در نشستی با پروفسور عبدالله سعید رییس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن استرالیا که در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه‌ علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: تاکید بر مفاهیم اسلامی بدون گرایش به مذهبی خاص و افراطی‌گری مایه روشنی چشم ماست که باید به آن پرداخته شود.

مسئول انجمن‌ علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه تصریح کرد: در فضایی که تلاش برای اسلام‌ستیزی و جنگ تمدن‌ها وجود دارد باید از افراطی‌گری پرهیز شود و بر مفاهیم مشترک تاکید نمود و مفاهیم عقلانی و انسانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با قدردانی از حضور پرفسور عبدالله سعید در ایران اظهار داشت: در این جلسه جناب پروفسور در استرالیا می‌توانند زمینه همکاری را ایجاد کنند و سفیر استرالیا در ایران نیز می‌توانند در این عرصه برای هماهنگی این کارها نقش داشته باشد و در طرف مقابل نیز اساتید بزرگ دانشگاه با تلاش و همکاری زمینه را برای ایجاد و تقویت رابطه‌ای علمی میان این دو کشور ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدوست با تاکید بر اینکه این نشست باید شروعی برای کاری بزرگ باشد افزود: پیشنهاد می‌کنم برخی نوشته‌های موجود در قم در عرصه فقه و حقوق و فلسفه و... به زبان‌های مناسب ترجمه شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد همچنین برگزاری همایش‌های مشترک در این عرصه نقش زیادی ایفا می‌کند.

خاطرنشان می‌شود، در این نشست پروفسور عبدالله سعید استاد دانشگاه ملبورن استرالیا گزارشی از فعالیت‌های اسلامی در این دانشگاه ارائه داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha