جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 294200
۳۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۹

عضو تیم مذاکره ایران در نشست اخیر قاهره گفت: در نشست قاهره که با محوریت سوریه برگزار شد، موفقیت های جدیدی در نزدیک شدن دیدگاه های مصر و ترکیه با مواضع جمهوری اسلامی صورت گرفت

حجت الاسلام والمسلمین وحید احمدی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه ابراز داشت: این نشست و همچنین دیدار با رئیس جمهور مصر در پی پیشنهاد آقای مُرسی برای نشست چهارجانبه مصر، ایران، ترکیه و عربستان درباره سوریه شکل گرفت که در نشست کارشناسان ارشد، عربستان حضور داشت اما در نشست وزرا حاضر نشد؛ البته گمانه هایی مطرح است اما هنوز علت غیبت عربستان مشخص نیست.

وی ادامه داد: در نشست وزرا قرار شد مباحث مربوط به سوریه با تأمّل و تأنّی و توجه به واقعیت های موجود دنبال شود و این مساله، موفقیتی در نزدیک شدن نظرات مصر و ترکیه با مواضع جمهوری اسلامی داشت. هرچند برخی مسائل را که قبلا مطرح می کردند مجددا تکرار کردند اما جمعبندی این شد که مسائل با مشورت بخش های مختلف پیش برود.

آخرین سفیر ایران در مراکش گفت: نکته قابل توجه آن است که پیش از این ایران را بخشی از مساله سوریه معرفی می کردند اما امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخشی از حلّ مساله سوریه مطرح شده است.

 

* اشتراکات ایران و مصر در قضیه سوریه

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اشتراکات ایران و مصر در زمینه مساله سوریه و طرح این اشتراکات در نشست اخیر گفت: محکوم کردن دخالت های بیرونی، تلاش برای توقف جنگ و خونریزی در سوریه و ضرورت پاسخ حکومت به مطالبات به حق مردم از اشتراکات ایران و مصر در قضیه سوریه است که در این نشست نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha