دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

دانشنامه «جهاد اقتصادی» با 130 مطلب جدید و در مجموع با 260 مطلب در فضای مجازی به روز رسانی شد.

مدیر پایگاه حوزه نت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، هدف از به روزرسانی این دانشنامه را تحقق منوّیات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام احمد اكبری با بيان اينكه تبيين ابعاد و زاويای مختلف سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کنونی به ویژه مسائل اقتصادی از جمله محورهای اصلی این دانشنامه می باشد.

وی افزود: اين دانشنامه با 260 مطلب  شامل گزيده كتاب، چكيده پايان‌نامه، پرسش و پاسخ و ... در قالب 12 نمايه اصلی و بیش از 100 نمايه فرعی از هم‌اكنون در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: «كليات، اقتصاد و جهاد اقتصادی در اسلام، اقتصاد و جهاد اقتصادی از نگاه علما و انديشمندان مسلمان، قوای سه گانه و جهاد اقتصادی، عوامل تحقق جهاد اقتصادی، الزامات جهاد اقتصادی، اهداف و راهبردهای جهاد اقتصادی از نگاه مسئولان، آموزش و فرهنگ‌سازی جهاد اقتصادی، موانع و پيامدهای عدم تحقق جهاد اقتصادی، كتاب‌شناسی جهاد اقتصادی» از جمله نمايه‌های اصلی اين دانشنامه هستند.

حجت‌الاسلام اکبری،، به نمايه‌های فرعی دانشنامه اشاره كرد و گفت: «تعريف و تبيين جهاد اقتصادی، ضرورت و اهميت جهاد اقتصادی، جهاد اقتصادی از ديدگاه امام خمينی(ره)، جهاد اقتصادی از ديدگاه رهبر معظم انقلاب، ارتقای سهم بهره‌وری، كاهش فاصله درآمدی دهك‌های بالا و پايين جامعه، كاهش نرخ بيكاری، افزايش سرمايه‌گذاری بخش خصوصی، مشاركت مستقيم مردم در امر اقتصاد، نهادهای آموزش‌دهنده» از نمايه‌های فرعی دانشنامه جهاد اقتصادی هستند.

بر پایه این گزارش،، علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://hawzah.net/FA/occasionview.html?OccasionID=70117

 17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha