جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی

حوزه/ استاد مرکز جامع ولی امر(عج) گفت: موسوعه احادیث اقتصادی دارای نمایه های مختلفی از جمله انسان مطلوب اقتصادی و سبک زندگی اقتصادی برگرفته از روایات و احادیث است.

حجت الاسلام عبدالهی عصر سه شنبه درپنجمین نشست حلقه‌های علمی اقتصاد مقاومتی به صورت وبینار اظهار داشت: نمایه های مختلفی در موسوعه اقتصادی در خصوص عوامل تولید، اشتغال و بیکاری، آثار بیکاری، فقر، انگیزه های تولید، مبغوضیت بیکاری و مسائل مختلف است.
وی افزود: از احادیث و روایات مختلف مفاهیمی از جمله انگیزه های تولید، جهت گیری برای تولید، اولویت های تولید و تجارت را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و آنچه که در روایات وجود دارد را نمایه می زنیم.
استاد مرکز جامع ولی امر(عج) با اشاره به نمایه های مختلف در این موسوعه گفت: به موضوع تولید، توزیع و مصرف از منظر احادیث و روایات پرداخته ایم تا به راحتی در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.
وی ادامه داد: شهید صدر مسائل اقتصادی را به ۲ دسته مذهب اقتصادی و علم اقتصاد تقسیم می‌کند ما در این نمایه ها نیز از این تقسیم بندی استفاده کرده ایم و به مطلوبیت و مغبوضیت اشاره کرده ایم.
عبدالهی تاکید کرد: این نمایه در صورت تکمیل شدن می تواند در حیطه روایات مذهب و علم اقتصاد تقسیم شود و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد همچنین فیلتر هایی برای آن تعریف شده است که در نهایت، برکات انجام این پژوهش علمی در مقابل ترک کردن آن قابل قیاس نخواهد بود.
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه، ۱۱ حلقه علمی اقتصادی را فعال کرده است که به پژوهش در حوزه های مختلف علمی و اقتصادی می پردازند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha