پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

طلاب باید بدانند که علم و تقوا حتی در جامعه‌ای که مادی‌گری بر آن حاکم شده است جایگاه خاصی دارد و همه برای شخصی که این دو را دارند احترام قائل‌اند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین همتیان عصر امروز در آیین افتتاحیه سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در حوزه طلابی با نشاط و دور از کسالت و سستی داشته باشیم نیاز است که آثار شهید مطهری را به عنوان الگو در پیش روی آنها قرار دهیم.

وی افزود: برای اینکه جوانانی داشته باشیم که به خاطر طلبگی شکرگزار خدا باشند و در این عرصه هیچ پشیمانی به دل راه ندهند، باید ببینیم شهید مطهری چگونه رفتار می‌کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه شهید مطهری عبا و عمامه طلبگی را تنها افتخار خود می‌دانست اظهار داشت: اینکه شهید مطهری در تمام عمر خود یک لحظه از طلبگی خود پشیمان نشد و در عرصه‌هایی که وارد می‌شد موفقیت‌آمیز عمل می‌کرد به دلیل علم و تقوایی بود که در خود ایجاد کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که امروز نیز با توجه به حجم گسترده مادی‌گرایی در جهان هنوز هم افراد عالم و با تقوا در میان مردم مورد احترام هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر طلاب خود را مجهز به علم تقوا کنند در عرصه طلبگی موفق هستند و مردم نیز دنباله‌رو آنها می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha