یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

شیخ زهیر الجعید اقدام نیروهای 14 مارس در حمله به ساختمان های دولتی و سوء استفاده آنها از خون وسام الحسن را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ زهیر الجعید، رییس جبهه عمل مقاومت لبنان و از روحانیون اهل سنت این کشور گفت: کار این گروه ها حمله به ساختمان های دولتی و ترساندن مردم و ظاهر شدن با اسلحه و شلیک به مناطق مجاور و بستن راه های کشور و ایجاد هرج و مرج و کشتار است و تمام این کارها به جای فرهنگ زندگی و دانشی است که گوش های ما را با آواز آن کر کرده اند بدون اینکه کوچک ترین مسؤولیتی در قبال حفظ مسالمت داخلی و ترکیب طایفی و مذهبی لبنان و شرایط استثنائی فعلی داشته باشند.

شیخ جعید در بیانیه خود از موضع مفتی لبنان تجلیل کرد. مفتی لبنان  ضمن مخالفت با حمله به ساختمان ها گفته بود که باید مصلحت لبنان و مسلمانان و اهل سنت بر منافع گروهی که فقط به دنبال سوء استفاده از شهادت وسام الحسن هستند مقدم دانسته شود.

وی ابراز داشت: آنها فقط به دنبال سوء استفاده از شهادت وسام الحسن برای رسیدن به قدرت هستند بدون اینکه حرمتی برای کشتن دیگران قائل باشند و این امری بود که در تشییع و نماز بر این شهید و در سخنان فتنه انگیز و تحریک آمیز و زشت آنان به خوبی قابل مشاهده بود، سخنانی که به دور از احکام شرع و سنت رسول خدا(ص) در مورد تشییع اموات بیان شد.

شیخ جعید از تمام نیروها و تمام کسانی که منبرهای رسانه ای و سیاسی و دینی را در اختیار دارند خواست مصلحت کشور و مردم را در نظر بگیرند و از خود بینی و مصالح زودگذر دوری کنند و با دروغگویی به مردم موجب تحریک مذهبی و طایفی نشوند و مردم را برای دفاع از منافع گروهی خاص تحریک نکنند.

از سوی دیگر شیخ مصطفی ملص، رییس حزب "نشست همبستگی ملی" گفت: تصمیم فؤاد سنیوره رییس گروه المستقبل و گروه 14 مارس مبنی بر عدم شرکت در گفتگو دلیل روشنی بر ضعف جایگاه آنها و تمایل آنها برای متشنج کردن اوضاع است.

شیخ ملص در سخنان خود گفت: این گروه که در روزهای گذشته پس از شکست در ورود به ساختمان های دولتی و ایجاد آشوب در برخی مناطق، می­خواستند لبنان را به معرکه جنگ نامعلوم تبدیل کنند، با این کارها به روشنی نشان دادند که آنها به دنبال برنامه هایی هستند که به طور کلی با آنچه که اعلام کرده اند در تناقض است.

وی افزود: روشن است که کسی که دلیل و منطق دارد گفتگو می­کند و کسی که منطق ندارد دشمنی پیشه می­کند و این افراد همچنان در برابر حق دشمنی و لجاجت می­کنند و به دنبال فتنه انگیزی و تحریک مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha