دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی، حقیقتا اسوه تقوا و دین داری در زمان معاصر بودند.

آیت الله مصطفی دوستی زنجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: شخصیت ملکوتی و تقوای بالای ایشان، نشانه هایی است که از آن مرجع فقید در خاطره مان مانده است.

وی افزود: حقیقتا وقتی انسان به چهره مبارک و نورانی این مرد بزرگ نظر می کرد، بی اختیار به یاد قیامت و آخرت می افتاد که این ها حاکی از تقوای درونی و طهارت ظاهری ایشان بود.

استاد مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی ابراز داشت: ویژگی دیگر ایشان این بود که درس را آرام و شمرده و به صورت مستند بیان می کرد و توضیحات خوبی به ویژه در رابطه با کتاب جواهر و مسالک ارایه می دادندکه واقعا برای فضلا و بزرگان قابل استفاده بود.

وی اضافه کرد: گذشته از این ها، فعالیت های ماندگار ایشان در حوزه علمیه و تشکیل موسسات و مراکز حوزوی، بیمارستان و ... نشان می داد که ایشان یک عرق دینی قوی داشت و در ضمن در برخورد با انسان ها از یک عاطفه قوی بهره مند بودند.

 

* بهره مندی حوزه و تشیع از برکات وجودی آیت الله العظمی گلپایگانی

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال الدین سجادی، یکی دیگر از اساتید مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی نیز در باره شخصیت این مرجع فقید گفت: این شخصیت بزرگوار، عمر با برکت خود را معطوف خدمت به مکتب اهل بیت(ع) کرد که توام با برکات بسیاری برای حوزه و تشیع بود.

وی گفت: سالی که ما به قم مشرف شدیم ، معظم له برنامه مدونی در رابطه با طلاب داشتند و مدرسه ایشان بر محور نظم بالایی بود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: همچنین در مدارس علمیه ای که زیر نظر ایشان اداره می شد، نظم بالایی حکمفرما بود و از اساتید شایسته ای دعوت به همکاری می شد.

حجت الاسلام و المسلمین سجادی با بیان این که هم اکنون دروس سطوح عالی و خارج حوزه در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار می شود، گفت: شاید بشود گفت که این مدرسه که از برکات وجود آن مرد بزرگ می باشد،  در حوزه های علمیه کم نظیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha