یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر به عراق، علاوه بر حضرت آیت الله سیستانی، با حضرات آیات سیدمحمد حکیم، اسحاق فیاض و بشیر نجفی از مراجع نجف دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از ستاد خبری سفر معطم له، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با حضرت آیت الله حکیم، سلام رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه را ابلاغ کردند و خواستار ارتباط تنگاتنگ میان حوزه علمیه قم و نجف شدند.

ایشان با اشاره به جریان های تاریخی و فعالیت های دشمنان بر علیه جبهه ایمان گفت: این اقدام هیچ نتیجه ای به همراه نداشته است و اسلام روز به روز عزتمندانه تر فعالیت می کند.

این مرجع تقلید گفت: در عصر کنونی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و وهابیت به مقاصد خود نخواهند رسید و ناکام خواهند ماند.

حضرت آیت الله نوری همدانی از ارتباط های امام راحل با مردم یاد کردند و پشتیبانی نظام را مقاومت مردم دانستند.

ایشان دفاع از جمهوری اسلامی را نمونه ای از ارتباط مردم با حکومت و رهبری دانستند و گفتند: پیوند امت با رهبر معظم انقلاب وصف ناپذیر است و این مردم با روحانیت خدمتگزار ارتباطی تنگاتنگ در طول تاریخ داشته و خواهند داشت.

* آیت الله العظمی حکیم: مرجعیت مرکز ثقل عالم تشیع است

حضرت آیت الله حکیم هم حضور حضرت آیت الله نوری همدانی را بسیار خوب و اثربخش عنوان کردند و ادامه دادند: امید که این حضور موجب حضور دیگر علما و مراجع نیز به این سرزمین مقدس شود.

وی افزود: مرجعیت مرکز ثقل عالم تشیع است و وظیفه امروز، روحیه دادن به تشیع و ارتباط با مردم است و روحانیت باید در خدمت رسانی به مردم بیش از دیگران تلاش کند.

ایشان مرجعیت را کیان تشیع توصیف کرده و گفتند: باید همانگونه که مردم در زمان ائمه با اهل بیت(ع) ارتباط داشتند امروز نیز مرجعیت در خدمت مردم باشند و مردم نیز برای حفظ دین با علما ارتباط برقرار کنند.

* آیت الله العظمی اسحاق فیاض: جمهوری اسلامی پناهگاه مستضعفان است

حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض هم در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با تشریح مراحل علمی حوزه نجف و فعالیت های انجام گرفته به منظور سیر سعودی در ترمیم مدارس علمیه که توسط رژیم صدام تخریب شده بود، گفتند: اقدامات خوبی برای ترمیم مدارس علمیه انجام شده و به زودی شاهد شکوفایی مجدد حوزه نجف خواهیم بود.

ایشان جمهوری اسلامی را پناهگاه مستضعفان عنوان کرده ابراز داشتند: امید است ایران بتواند همچنان به خدمات خویش به شیعیان و نیازمندان ادامه داده و موفق باشد.

در این دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی هم نجف را مهد علم و عالمان بزرگ عنوان کردند و گفتند: در گذشته حوزه نجف اقدمات خوبی را انجام داده و تغدیه علمی و فرهنگی توسط این حوزه رقم می خورده است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: امیدوارم تا حوزه نجف همانند گذشته سر و سامان بهتری گرفته و با حضور مرجعیت در بالندگی و سیر شکوفایی قرار گیرد.

ایشان حضور طلاب و فضلای غیر عراقی در کنار طلاب عراقی را برای نجف مهم ارزیابی کردند.

* دیدار با آیت الله العظمی بشیر نجفی

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سلسله دیدارهای خود با علما و مراجع نجف اشرف به اتفاق هیئت همراه با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار صمیمی که در جمع طلاب و در کرسی درس این مرجع تقلید برگزار شد، حضرت آیت الله نوری همدانی مورد استقبال گرم طلاب و این مرجع تقلید قرار گرفتند.

حضرت آیت الله بشیر نجفی بصیرت و درس آموزی اهل بیت(ع) را مقصد همه زوار عتبات دانسته و نسبت به محبت اهل بیت(ع) گفتار مبسوطی را بیان داشتند.

ایشان امامزادگان و ذریه حضرت زهرا(س) را نشانه هایی پاک از خاندان عصمت و طهارت نام برد و بر پیوند مکتبی مسلمانان با خاندان اهل بیت(ع) تاکید کرد.

* پیشنهاد آیت الله العظمی نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در این دیدار پیشنهاد کردند تا همایش علمی حوزه علمیه قم و نجف برگزار شود تا طلاب و علمای هر دو حوزه از مسائل علمی یکدیگر مطلع شده و تبادل علمی صورت گیرد.

ایشان ضمن تاکید بر اتحاد گفتند: اتحاد یکی از مسائل مهم و ضروری جامعه است و آنچه که خواب دشمنان را از بین خواهد برد و دشمن را آشفته می کند، همین موضوع اتحاد خواهد بود.

این مرجع تقلید ماموریت دولت های وابسته به آمریکا و اسرائیل را ماموریت شیطان عنوان کرده و ابراز داشتند: حساب مسلمانان آزاده جهان از دولت های وابسته به انگلیس و آمریکا جداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha