دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

مدیر مؤسسه فرهنگی میراث نبوت(ص) کنترل جمعیت و تأکید بر «شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر» را موجب تضعیف مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن شفیعی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با  ارائه گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی میراث نبوت(ص) در عرصه احیای سنت‌های اسلامی گفت: مباحث مرتبط با کنترل جمعیت از جمله عرصه‌هایی که این مرکز به آن پرداخته است.

وی افزود:  این مؤسسه از حدود 4 سال گذشته در عرصه موضوع کنترل جمعیت برنامه های پژوهشی خود را آغاز کرد که در این راستا، جزوه‌ای 150 صفحه‌ای با نام «هجوم آرام و خواب غفلت» در تیراژ 50 هزار نسخه که حاوی فتاوای جدید مراجع عظام تقلید پیرامون این موضوع بود، منتشر شد و در اختیار مسئولان از جمله مشاور وقت رییس جمهور در امور روحانیون قرار گرفت.

 

* بی توجهی یهودیان و مذاهب اسلامی به کنترل جمعیت

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، برداشت ما این بود که تأکید بر "شعارفرزند،کمترزندگی بهتر" اشتباه است، گفت: هدف صهیونیست‌ها از طرح این گونه شعارها تضعیف مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ‌است؛ چرا که خود یهودیان و همچنین مذاهب اسلامی توجهی به این شعار ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی شاهرودی خاطرنشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در سفرشان به استان خراسان شمالی در باره موضوع کنترل جمعیت، نشان دهنده اهمیت مسئله است که معظم‌له ادامه یافتن آن را بعد از دهه هفتاد اشتباه خواندند.

مدیر مؤسسه فرهنگی میراث نبوت(ص) اضافه کرد: در راستای ادامه  فعالیت‌ها در این عرصه، لوح فشرده‌ای نیز با نام کنترل جمعیت تهیه شد، اما متأسفانه علی رغم تلاش‌های فراوان، صدا و سیما آن را منتشر نکرد، هرچند امیدواریم با توجه به تأکید اخیر مقام معظم رهبری، مسئولان اهتمام خاصی در انتشار چنین آثاری داشته باشند.

 

* طرح شعار راهبردی"فرزند بیشتر، آینده بهتر"

وی در ادامه با اشاره به ارائه تحقیقات پیرامون موضوع کنترل جمعیت به مراجع عظام تقلید و علما، گفت:‌ در محضر یکی از مراجع تقلید حضور داشتیم و درباره شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و پیامد‌های سوء آن سئوال کردیم، ایشان در مقابل بیان کردند:‌ "فرزند بیشتر، آینده بهتر".

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: البته ایشان توضیح دادند که مراد از آینده بهتر، آینده خانواده و آینده جامعه می‌باشد که غیر از آثار مثبتی که در تثبیت خانواده و توجه فرزندان به والدین دارد، جامعه نیز زمانی که با جمعیتی پیر روبرو است، بیشتر فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و... که بیشتر از سوی جوانان انجام می‌شود، مورد تهدید قرار می گیرد؛ بنابراین فرزند بیشتر آینده جامعه را نیز تضمین می‌کند.

 

* تاکید بر فرهنگ سازی افزایش جمعیت

مدیر مؤسسه فرهنگی میراث نبوت(ص) در پایان خاطرنشان کرد:‌ امروز باید کار زیادی انجام شود تا به گذشته خود بازگردیم؛ البته باید بدانیم در شرایطی بر افزایش جمعیت تأکید می‌شود که مشکلات اقتصادی زیادی در جامعه وجود دارد و برخی حتی همان یک یا دو فرزند را نیز نمی‌خواهند؛ این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه و فرهنگ سازی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha