یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

دبير شوراي معارف صدا از مسابقه پيامبر رحمت در همه شبكه‌هاي راديويي رسانه ملي خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، حجت الاسلام والمسلمین  لطفي نياسر، دبير شوراي معارف صدا و مدير راديو معارف با اعلام اجراي طرح پيامبر رحمت در شبكه‌هاي راديويي رسانه ملي، درباره ويژگي‌ها و اهداف اجراي اين طرح از سوي شوراي معارف صدا گفت: دلایل بسیاری موجب شد اعضای شورای معارف معاونت صدای سازمان صدا و سیما به این طرح برسند. اولین نکته این بود مقام معظم رهبری تذکر جدی در خصوص اصلاح سبک زندگی در کشور دادند و این اصلاح سبک نیازمند یک الگوی کامل و جامع بود و اساسا ما همیشه نیازمند این هستیم که در زندگی نمونه ها و اسوه هایي برای زندگی برتر داشته باشیم. قرآن هم به همین دلیل ما را در تعیین اسوه و الگو به پیامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم راهنمایی کرده است تا در سبک زندگی از ایشان پیروی کنیم و این نیازمند شناخت راه و سیره‌ی زندگی آن حضرت است.

وی  در ادامه با اشاره به اقدامات اخير دشمنان نسبت به هتاكي به ساحت مقدس نبي اكرم صلي الله عليه و آله و سلم افزود: در سال‌های اخیر دشمن برای مبارزه با اسلام، اقدامات خود را روی پیامبر متمرکز کرده است و لازم است برای مقابله با آن، ما هم به گسترش شناخت خلق و خو و روش نبوی بیشتر تلاش کنیم. به همین دلیل رسانه‌ی ملی وظیفه‌ی خود می‌داند این اقدام خطیر را در طرح‌های مناسب و جذاب و هنری به مخاطبان خود ارائه کند. لذا پس از بحث‌های کارشناسی درشورای معارف معاونت صدا مقرر شد این طرح در همه‌ی  شبکه‌های رادیویی اجرا شود.

دبير شوراي معارف صدا در خصوص نحوه برگزاري اين طرح گفت: این طرح از سه بخش تشکیل می‌شود بر اساس بخش اول این طرح ابتدا کارشناسان دینی محورهای مختلف سیره‌ی زندگی ایشان را براساس کتب تاریخی و سیره، با پژوهش مناسبی استخراج کردند؛ سپس این مجموعه در اختیار شبکه‌های مختلف رادیویی قرار گرفت تا بر اساس ماموریت ذاتی هر شبکه  محورهای موضوعی مربوطه تعیین شود.

مدیر رادیو معارفبیان داشت: از سوی دیگر منابع خوبی نیز در اختیار برنامه‌سازان قرار داده شد و نتیجه‌ی این اقدامات، برنامه‌ریزی برای برنامه‌سازی با موضوع پیامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم در فصل زمستان در همه‌ شبکه‌های رادیویی شد که انشاء الله به زودی جدول پخش آن دراختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی  در ادامه به بخش دوم اين طرح اشاره كرد و افزود : بخش دوم طرح، برگزاری مسابقه کتابخوانی است که این مسابقه در هر هفته با معرفی کتاب در ابتدای هفته شروع شده و هر روز یک سوال از طریق شبكه‌هاي راديويي رسانه ملي طرح مي‌شود و شرکت کنندگان پس از مطالعه‌ی کتاب با استفاده از پیامک در این طرح شرکت می‌کنند. در پایان هر هفته برندگان آن هفته معرفی می شوند. این طرح نیز با پشتیبانی شورای معارف معاونت صدا در همه‌ی شبکه های رادیویی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومي راديو معارف حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر  گفت: بخش سوم هم پخش سلام و صلوات در ساعات خاص از شبکه‌های رادیویی است که انشاء الله جدول آن هم در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha