چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

نشست مشترک مدیران سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران ومرکزفرهنگی هنری دفترتبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکزفرهنگی هنری دفترتبلیغات اسلامی در این نشست با اشاره به این که این مرکز یکی از مراکز با سابقه دفترتبلیغات اسلامی است و حدود ربع قرن تجربه موفق در بخش فرهنگ و هنردینی را درکارنامه خود دارد، گفت: این مرکز علاوه بر تربیت وآموزش طلاب درعرصه های هنری، نزدیک به 15 عنوان کتاب در زمینه ادبیات از آثارروحانیونی که در بخش ادبیات مشغول به فعالیت هستند را در دست چاپ دارد.

حجت الاسلام کمساری ادامه داد: امسال تولید 9فیلم مستند ویک مجموعه انیمیشن از زندگانی عالمان دینی دردستورکار این مرکز است وکارنگارش یک مجموعه خط نیز در کنار برگزاری جشنواره ها، همایش هاو نشست های تخصصی در دست اقدام است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص جشنواره های مختلفی که به همت این مرکز برگزار شده است، ابراز داشت: ادعا نمی کنیم ظرفیت بی نهایت وبالایی داریم وطبیعتاً ظرفیت ما مشخص است، اما تلاش می کنیم کارهای مشترکی را با سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین کمساری با اشاره به حضورطلاب هنرمند در نمایشگاه های مختلف واستقبال گسترده مردم از این حضور، گفت: به عقیده بسیاری از مردم این که یک روحانی با رویکرد ارزشی ودینی نقاشی، خوشنویسی یا معرق کار می کند، بسیار جالب است؛ البته باید بگویم که حوزه، هنر رابه مثابه یک زبان ورسانه برای ترویج دین می داند

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمدیان، مدیردفترارتباطات دینی سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران در سخنانی گفت: نشریات دفترتبلیغات اسلامی درحوزه کودکان از نشریات بسیار موفق هستند و ما همواره به دنبال شناسایی ومعرفی این گونه آثار هستیم .

وی همچنین با تقدیراز دیگرفعالیت های مرکزفرهنگی وهنری دفترتبلیغات اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه "صریرروحانی" درتهران پس از برگزاری موفق این نمایشگاه در قم، از دیگرمواردی است که درحال پیگیری در سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران است.

مدیردفترارتباطات دینی سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران باتاکید برضرورت  داشتن نگاه دینی به فعالیت های فرهنگی، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران برفعالیت های دینی از جنس فرهنگی تمرکز شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha