دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حضرت آیت‌الله نوری همدانی،گفتند:حماسه 9 دی تجلی بصیرت مردم و ریشه در بیداری،،شور وشعور آنان و انقلاب اسلامی ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عصر امروز، همزمان با سالروز حماسه 9دی در تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در دفتر معظم‌له برگزار شد، 9 دی را از ایام‌الله برشمردند و اظهار داشتند: 9 دی تجلی بصیرت مرد م و از ایام‌الله است که از روزهای مهم نظام اسلامی  به شمار می‌رود.

ایشان با بیان این که 9دی ریشه در بیداری و انقلاب مردم دارد،افزودند: برای بررسی درست و همه جانبه مسائل، باید ریشه‌های آن مسئله مطرح و بررسی شود؛ 9 دی نیز ریشه در بیداری مردم و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) داشت.

معظم له  با اشاره به تلاش غرب برای به انزوا درآوردن اسلام و مسلمانان در تاریخ گفتند: در قرن‌های نخستین ظهور اسلام، حرف اول و  آخر  را از لحاظ علمی  مسلمانان در جهان می‌زدند؛ جهان تمدن خود را مدیون اسلام می‌دانست، ولی با تلاش همه جانبه و راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی، توانستند مسلمانان را به انزوا کشانده و تمامی جریان‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... مسلمانان را تحت سیطره خود در آورند.

این مرجع تقلید ادامه دادند، در چنین شرایطی، خداوند رهبری  توانا، مدیر و مدبر وفقیهی به تمام معنی  را دراختیار ملت ایران قرار داد که هیمنه غرب و استکبار را در هم شکست و برگ جدیدی از تاریخ را ورق زد.

ایشان با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران، در آیات قرآن و روایات معصومین(علیهم‌السلام) ریشه دارد، اظهار داشتند: استکبار به درستی می‌داند که این انقلاب  مقدمه‌ای برای بازگشت مسلمانان و اسلام به قدرت پیشین خود و نقش آفرینی آن در جهان است؛ از این رو در آسیب‌زدن به آن از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کند.

معظم‌له با بیان این که در فتنه 88 دشمن به دنبال سست کردن زیرساخت‌های نظام اسلامی بود، تصریح کردند:‌ مردم بصیر و همیشه در صحنه دیدند آن همه زحمت در راه پیروزی و حفظ نظام و خون شهدا در حال پایمال شدن است؛ از این رو حماسه 9 دی را رقم زدند و یوم‌الله دیگری را در تاریخ انقلاب ثبت کردند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با بیان این که اسلام ناب محمدی(ص)، ولایت فقیه و مردم ارکان اصلی این نظام هستند، درباره اهمیت در صحنه نگه داشتن مردم برای حفظ نظام گفتند: طلاب و روحانیون و همه مسئولان باید تلاش کنند که مردم را در صحنه نگه دارند.

ایشان با بیان این که با مدیریت مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه، این فتنه نیز نتیجه‌ای جز شکست برای استکبار نداشت، خاطرنشان کردند: استکبار نمی‌داند که این انقلاب به جایی رسیده است که در برابر دشمنی‌های آنها آسیبی نمی‌بیند و همه روزه بر تأثیرگذاری آن در جهان افزوده می‌شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند:‌ امروز استکبار، سازمان ملل را قبضه کرده و دست نشانده‌های آنها در برخی کشورهای خلیج فارس گوش به فرمان آنها هستند؛این کشورها درباره سوریه، تلاش زیادی می‌کنند که خواست آمریکا و اسرائیل برآورده شود، آنها نمی‌دانند که پایه‌های خودشان سست شده و امروز و فردا نابود خواهند شد.

ایشان در پایان افزودند: امروز که این انقلاب به شرایط امروزی رسیده است،‌همه ما در هر قشر و لباس و مسئولیتی وظیفه داریم که از آن نگهداری کنیم و بدانیم که حفظ نظام اسلامی بر ما واجب است و همانطور که امام خمینی(ره) بیان داشتند، این انقلاب زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) می‌باشد.

313/ 15

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha