پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

امام جمعه قم با تاکید بر این كه نهادينه سازي فرهنگ عفاف و حجاب فقط به گفتار نيست، خواستار توجه جدي به اين مهم و تبيين مفهوم صحيح حجاب در اسلام و ريشه يابي علل بدحجابي در جامعه شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، آيت الله ابراهیم اميني در سومين نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه و استانداری قم با موضوع "بررسي وضعيت عفاف و حجاب در قم"، با بيان اين كه حجاب صرف پوشش مو و صورت نيست، بر ضرورت تبيين مفهوم صحيح حجاب در اسلام و ريشه يابي علل بدحجابي در جامعه تاكيد كرد.

وي با اشاره به روش هاي مقابله با معضل بدحجابي، وظيفه دستگاه هاي فرهنگي مسئول در اين عرصه را مهم و خطير دانسته و افزود:  متوليان فرهنگي  و تبليغي به ويژه صداوسيما بايد با يك نگاه خود اصلاحي، به گونه اي برنامه ريزي كنند كه از ترويج بدحجابي جلوگيري شود.

آيت الله اميني با بيان اين كه ترويج و نهادينه سازي فرهنگ عفاف و حجاب فقط به گفتار نيست، خواستار توجه جدي همه نسبت به اين مهم شد.

تاکید بر ورود رسانه ها به عرصه فرهنگ سازی عفاف و حجاب

در ادامه این هم اندیشی، آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري، مدیر حوزه های علمیه، بررسي حجاب و عفاف در ابعاد مختلف را امري مهم و ضروري خواند و بر لزوم تلاش و برنامه ريزي در جهت تبيين اهميت مساله در رسانه هاي ارتباط جمعي تاكيد كرد.

امام جمعه قم با بيان اين كه قم بايد عاري از هرگونه مظاهر بدحجابي باشد، لزوم انجام كارهاي فرهنگي منسجم و با برنامه در اين زمينه را يادآور شد و گفت: موفقيت برنامه هاي ترويج و گسترش عفاف و حجاب در گرو فضا سازي عمومي و شكل گيري فضايي يكپارچه و هماهنگ بين تمامي مجموعه هاي اداري، فرهنگي و بخش هاي مردمي جامعه است.

نظرات دلسوزانه علما و ائمه جمعه راهگشاست

 استاندار قم نیز در اين نشست، همفكري در خصوص مباحث فرهنگي استان را از مهم ترين اهداف اين نشست عنوان و گفت: طرح موضوعات اساسي حوزه فرهنگ در اين گونه نشست ها، باعث مي شود كه كار با قدرت و پشتوانه قوي تري پيگيري و به سرانجام برسد و در اين زمينه و با هدف دستيابي به نتايج بهتر، لازم است جلسات داراي برنامه و دستور كار مشخص باشد.

 كرم رضا پيريايي با بيان اين كه علما، ائمه جمعه و صاحبان فضل و انديشه، داراي ديدگاه ها و دغدغه هاي مهمي پيرامون مسائل مختلف فرهنگي استان از جمله موضوع عفاف و حجاب هستند، به اهميت تداوم نشست هاي برگزار شده در اين زمينه اشاره و تصريح كرد: مباحث و نكات مطرح شده در اين حوزه را با حوصله و با برنامه ادامه خواهيم داد.

براساس اعلام  استانداری قم، وی افزود: راهكارهاي دلسوزانه علما وائمه جمعه، مي تواند كمك شاياني به حل معضلات فرهنگی و اجتماعی استان کند و تلاش خواهيم كرد تا زمينه به كارگيري و استفاده از آن ها را در نظام اجرايي و مديريتي استان فراهم نماييم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha