دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: حوزه علمیه زنجان در گذشته شاهد حضور مراجع و بزرگان زیادی بوده که به تبیین معارف ناب اهل‌بیت (ع) می‌پرداختند که این رونق علمی گذشته در حوزه علمیه استان زنجان دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی، امام جمعه زنجان عصر امروز (3 بهمن) در گردهمایی طلاب و فضلای زنجانی حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد در سخنانی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه زنجان در تربیت اساتید و فضلای تأثیر گذار در جامعه، گفت:‌ زنجان،‌ استانی است که شاهد حضور مراجع و بزرگان زیادی در گذشته بود که به تبیین معارف ناب اهل‌بیت(علیهم‌السلام می‌پرداختند.

وی با ابراز تأسف از کم فروغ بودن حوزه علمیه زنجان در سال‌های اخیر، اظهار داشت: متأسفانه، در سال‌های اخیر، رونق گذشته در حوزه علمیه زنجان دیده نمی‌شود و تا زمانی که اساتید و فضلای حوزه در این استان حضور نیابند، نمی‌توان شاهد توسعه آن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با دعوت از طلاب و فضلای زنجانی حوزه علمیه قم برای حضور در مدارس علمیه استان گفت: با حضور طلاب و فضلای حوزه رونق یافتن مدارس علمیه، امید است بتوان در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد بازگشت حوزه علمیه زنجان به گذشته خود بود.

وی درباره حضور خود در استان زنجان گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در برنامه‌های آینده استان زنجان ترسیم شده‌ است، حوزه‌ علمیه استان می‌باشد و دیگر کارها در اولویت بعدی قرار می‌گیرند.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، نماینده طلاب و فضلای استان زنجان نیز ضمن خیر مقدم گویی به حضور نماینده ولی فقیه در این مجمع، به برخی نیازهای مجمع طلاب و فضلای زنجان اشاره کرد.

انتهای پیام// 15/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha