سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

مدیر آموزش های غیرحضوری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از فعالیت انجمن‌های علمی در سامانه آموزش مجازی این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسن حق‌پرست با اعلام این خبر، انجمن‌های علمی سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران را شامل انجمن های علوم حدیثی، فقه، علوم قرآن، اصول فقه، ادبیات عرب، فرهنگی و تفسیر ذکر کرد و گفت: اساتید و طلاب در هر یک از رشته‌ها در انجمن‌های علمی فعالیت دارند و فعالیت آنها منتج به ارائه مقالات علمی می‌شود که تاکنون برخی از این مقالات نیز منتشر شده است.

وی با بیان این که هر یک از طلاب حاضر در آموزش مجازی می‌توانند در هر یک از این انجمن‌های علمی وارد شوند، اضافه کرد: با توجه به این که نرم‌افزار سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت آموزشی تهیه شده است و فعلا واجد قابلیت‌های پژوهشی نیست، به دنبال ایجاد فضاهایی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی بوده‌ایم.

مدیر آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران، انجمن‌های علمی را یکی از فرصت‌های به دست آمده برای انجام

فعالیت‌های علمی در سامانه آموزش مجازی برشمرد و گفت: در این انجمن‌ها اساتید کمک می‌کنند تا طلاب کارهای علمی ارائه کنند.

حجت‌الاسلام حق‌پرست افزود : در انجمن‌ها سوالات احتمالی، مطالب علمی مرتبط با دروس هر رشته، نقد بر متون آموزشی، معرفی متون مرتبط و تازه های نشر، مطالب روز مرتبط و ... توسط طلاب و یا اساتید مطرح می‌شود که باعث می‌گردد طلاب بر حول موضوع به تتبع وتحقیق بپردازند و دستاوردهای علمی- پژوهشی خود را در معرض استفاده دیگران قرار دهند.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های خواهران، وی در پایان یادآور شد: در انجمن فنی نیز که دارای بخش‌های مختلف است، به سئوالات فنی طلاب پاسخ داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha