سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 304326
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸

اختصاصی حوزه / مدیر حوزه های علمیه طی پیامی به شیخ محمدعثمان صالح رئیس هیات علمای سودان از مواضع وی در خصوص وحدت اسلامی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در این پیام با ابراز تبریک به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر رحمت(ص)، از اظهارات ارزشمند شیخ صالح در خصوص وحدت و همدلی بین پیروان مذاهب اسلامی تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: امت اسلامی در شرایط کنونی، بیش از پیش به چنین موضعگیری های وحدت بخش نیاز دارد به ویژه آنکه امروزه، دشمنان اسلام به روشنی به تفرقه افکنی در امت اسلامی مان و ترویج طائفه گری روی آورده اند.

مدیر حوزه های علمیه در این پیام که رئیس هیات علمای سودان را برادر عزیز خود خوانده است افزود: اظهارات شما پیرامون وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی و ضرورت همکاری بین پیروان آن به ویژه بین اهل سنت و پیروان اهل بیت(ع)، شادی و شادمانی را در دلهای افرادی وارد کرد که در این راه کوشش می کنند و به وحدت اسلامی اعتقاد دارند. این اظهارات بیانگر آن است که  جناب عالی علاقه مند به نشر روحیه برادری و اخوت اسلامی هستید و می کوشید تا با توحید صفوف و وحدت کلمه، امت اسلامی کرامت خویش را بازیابد.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن آرزوی اجر جزیل برای رئیس هیات علمای سودان، توفیق ایشان برای نشر فرهنگ وحدت در جهان اسلام را خواستار شد.

خاطر نشان می شود پیش از این، پرفسور شیخ محمد عثمان صالح رئیس هیات علمای سودان با صدور فتوائی با تأکید بر مشروعیت و حقانیت مذهب اهل بیت(علیهم السلام) بر وجوب وحدت بین مذهب شیعه و اهل سنت تاکید کرده بود.

وی در گفتگو با روزنامه اخبار الیوم چاپ سودان با تأکید بر وجود بیش از 90 درصد مشترکات بین دو مذهب شیعه و اهل سنت از ملتهای مسلمان خواسته بود با یکدیگر متحد شوند و اجازه ندهند نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان برای فاصله انداختن و تفرقه بین مذاهب اسلامی به مرحله اجرا و عمل درآید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha