دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 304415
۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نبوی گفت: همانطوری‌که پیامبران، انسان را از پایین‌ترین مرحله حیوانی به فوق ملائک می‌رسانند طلاب نیز به عنوان امانتدار پیغمبران باید به این وظیفه عمل کنند.

به گزارش سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در جمع طلاب سفیران هدایت خاتم‌الانبیاء سنندج با بیان این‌که طلاب «امناءالرسل» هستند تاکید کرد: باید در جهت پرداختن به بعد عقلانی، روحانی و انسانیت انسان گام بردارند.

وی با اشاره به وصایای حضرت موسی‌بن‌جعفر‌(ع) به هشام گفت: آن حضرت در یکی از آن وصایا می‌فرماید: نصب الخلق لطاعة الله و لا نجاة الا بطاعته و الطاعة بالعلم خداوند آدم را برای اطاعت آفرید و هیچ راه نجاتی غیر از طاعت خدا نیست طاعت بدون عمل خداوند چیزی جز خیال کردن نیست.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه تصریح کرد: کسی که بدون بصیرت عبادت کند همانند کسی است که راه می‌رود اما راه بی‌راهه را در پیش گرفته باشد لذا هر چه بیشتر عبادت کنند گمراهی او بیشتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نبوی آموختن علم را همراه با زحمت و مشقت و جدیت دانست و تاکید کرد: طلبه موفق و جدی باید با استفاده از لحظات و ثانیه‌ها به طور مداوم در حال کنکاش و تلاش علمی باشد.

وی رمز ماندگاری علم را تفکر و تعقل عنوان کرد و افزود: علم به درس خواندن است و این درس خواندن در سایه تفکر و تعقل، ماندگار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نبوی شهید مطهری را مصداق بارز این نوع تعلم دانست و خاطرنشان ساخت: آثار شهید مطهری همه برگرفته از تعلم متفکراته است زیرا در آثار ایشان از جمله، جاذبه و دافعه علی‌(ع)، حرف نو وجود دارد و این نتیجه مطالعه همراه با تفکر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha