پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما حوزویان باید برای حفظ این انقلاب تلاش کنیم تا بتوانیم آن را به عنوان هدیه‌ای به جهانیان عرضه کنیم و آن را به دستان مبارک حضرت ولی عصر(عج) تقدیم نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، شب گذشته در همایش "انقلاب اسلامی و مرجعیت"  که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اسلامی، توجه به عنایات خداوند در این عرصه را ضروری دانست.

وی با اشاره به نقش حوزه در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حوزه علمیه قم و مرجعیت خاستگاه پیدایش و پیروزی انقلابی بود که پرشورترین حادثه تاریخی را در جهان رقم زد؛ این مدرسه فریاد بلند طلاب و فضلای حوزه را علیه دستگاه طاغوت شنید؛ فریادی که خیلی زود در سراسر کشور انعکاس یافت.

 

* برای حفظ انقلاب تلاش کنیم

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که این فریاد، توسط بزرگ‌مردی در عالم پیچید که پرورش یافته مکتب اهل‌بیت(ع) و حوزه‌ بود، خاطرنشان کرد: ما حوزویان باید برای حفظ این انقلاب تلاش کنیم تا بتوانیم آن را به عنوان هدیه‌ای الهی به جهانیان عرضه کنیم و به دستان مبارک حضرت ولی عصر(عج) تقدیم نماییم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: خداوند به ما می‌فرماید که نعمت های الهی را به یاد آورید، این که کجا بودید و طاغوتیان زمان شما را در چنگال‌های خود اسیر کرده بودند و اقتصاد، امنیت، حیثیت، دینداری، عزت و کرامت شما را گرفته بودند.

 

* فرزند حوزه طاغوتیان را به زباله‌دان تاریخ انداخت

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که امام خمینی به عنوان فرزند حوزه دست طاغوتیان را به زباله‌دان تاریخ انداخت،‌ خاطرنشان کرد:‌ اگر دیروز خداوند این عنایت را به ما نمود و ما را از چنگال استکبار جهانی و حکومت شاهنشاهی نجات داد، امروز پس از گذشت 34 سال، در برابر تحریم‌های دشمنان و گاهی نامهربانی‌های دوستان قرار داریم، اما به یاری خدواند متعال و عنایات امام عصر(عج)، انقلاب همچنان با قوت و قدرت به پیش می رود و به الگویی برای سایر ملت ها تبدیل شده است.

انتهای پیام// 15 /313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha