دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نماينده ولي فقيه در خراسان با اشاره به اين كه نظام اسلامی مولود حوزه است، تاکید کرد: روحانیت خدمت به نظام اسلامی را افتخار می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آيت الله واعظ طبسي، امروز در همایش فجرآفرینان انقلاب اسلامی که با حضور اساتيد، فضلاء، ائمه جماعات و روحانيون در تالار اماكن متبركه حرم مطهر رضوي برگزار شد با بيان اين كه انقلاب اسلامي از مهمترين حوادثي است كه در تاريخ ايران اتفاق افتاد، گفت: اين نهضت در شرايطي ایجاد شد كه فرهنگ بيگانه و قدرت هاي سلطه گر در همه زواياي كشور نفوذ كرده بودند.

مدير عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به وضعیت جامعه در دوران رژیم طاغوت، ابراز داشت: در آن زمان مساجد رونقي نداشت و اگر قرار بود كه  در مسجدي برنامه هایی بالابردن سطح آگاهی سياسي و اجتماعي جامعه اجراء شود، زمان زيادي نمي گذشت و تعطيل مي شد.

وی افزود: در آن دوران هيچ گوينده اي نمي توانست آزادانه سخن بگويد يا كنايه آميز در جهت رسيدن به واقعيت مطلبي بيان نمايد.

نماينده ولي فقيه در خراسان اضافه كرد: در اين شرايط، نهضتي با محوريت حاكميت توحيد، نفي سلطه بيگانگان و مقاومت در برابر زورگويان به نام انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد.

عضو خبرگان رهبري، ریشه شكل گيري چنين انقلابي را ايمان و اعتقاد مردم عنوان کرد و گفت: امام راحل (ره) با همان سبك و روش رسول الله (ص) نهضت را رهبري و نظام اسلامي را تشکیل داند و تكاليف مردم را گوشزد كردند.

رهبری از جمیع جهات جامعیت دارند

آيت الله واعظ طبسي همچنین با اشاره به ویژگی برجسته مقام معظم رهبری، گفت: امروز مقام معظم رهبري، امام جامعه و ما مأموم هستيم؛ ایشان از جميع جهات علمي، سياسي و مديريتي جامعيت دارند.

وی با اشاره به شرايط کنونی جهان، خاطرنشان كرد: تدبير حكيمانه مقام معظم رهبري نظام جمهوري اسلامي را حفظ کرده و تدابير ايشان موجب شده كه عزت، اقتدار، مقاومت و توجه دنيا به كشورمان در دنيا مطرح باشد.

عضو خبرگان رهبري، مقاومت، شجاعت، گفتار به روز و موضع گيري رهبر معظم انقلاب را مهم دانسته و گفت: اين نكات، نويد بخش و هديه‌اي در عيد انقلاب است كه بايد گفته مي‌شد.

مسئولان ولایت پذیر باشند

مديرعالي حوزه علميه خراسان تصریح کرد: كسي كه در چارچوب قانون اساسي صاحب قدرت است، تا زمانی مورد حمايت و علاقه مردم قرار دارد كه مطیع ولایت فقیه باشد، در غیر این صورت مردم با او مقابله خواهند کرد.

وي خطاب به مسئولين توصيه كرد: با افكار مردم عزيز بازي نكنید و شاكر و سپاسگزار باشید كه زير سايه ولایت فقیه به مردم خدمت می کنید.

نماينده ولي فقيه در خراسان با اشاره به اين كه نظام اسلامی مولود حوزه است، تاکید کرد: روحانیت خدمت به نظام اسلامی را افتخار می‌داند.

آیت الله واعظ طبسی در ادامه با بيان اين كه روحانيت و مردم، امسال در 22 بهمن بهتر از هر سال ديگري حماسه خواهند آفريد و حضور بسيار شكوهمندي خواهند داشت، گفت: اين حركت و حضور، در دنيا بسيار تأثيرگذار است.

علاقه‌مندی مردم به روحانیت بر کسی پوشیده نیست

توليت آستان قدس رضوي، تصريح کرد: علاقه‌مندی مردم به روحانیت بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین حوزويان مكلفند تا رابطه عميق خود و مردم را حفظ نمايند.

لزوم راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در حوزه

وی با اشاره به اين كه امروز مجهز شدن به علم است، ابراز داشت: حوزه بايد كرسي‌هاي آزادانديشي و حلقه‌هاي فكري را تشكيل دهد و جوانان و نوجوانان پرسش‌های خود را بیان و ضمن بهره گيري از معارف و آموزه هاي ديني، پاسخ مطلوب را دريافت نمايند.

توليت آستان قدس رضوي با بيان اين كه حوزه علميه سازماني است كه نقش راهبري جامعه ديني را بر عهده دارد و اهمیت این نقش برای جهانیان به اثبات رسیده است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي با مديريت خود، نقش سازماني غرب را از بين برد.

آیت‌الله واعظ طبسی با بيان اين كه ائمه جمعه و جماعات، مبلغان و طلاب وظيفه سنگيني در روشنگري جامعه برعهده دارند، تصريح كرد: روحانيت به هر اندازه كه آگاهي هاي ديني و سياسي جامعه را بالا ببرد، به همان اندازه فضاي جامعه در مقابل تنش‌ها و التهاب‌هاي داخلي و خارجي بیمه مي شود.

تاکید بر لزوم تقویت حوزه های علمیه

عضو خبرگان رهبري با تأكيد بر اين كه نسل جوان بايد احساس كنند كه مساجد مي توانند در رشد آنان مؤثر باشند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مهم باید حوزه‌هاي علميه تقويت شوند و اطلاعات ائمه جمعه و جماعات رشد يابد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین مسئله انتخابات آینده را بسيار مهم دانسته و گفت: يكي از برنامه هاي غرب، مأيوس کردن مردم از حضور پرشور در انتخابات است، اما مردم با حضور پرشور در پای صندوق های رای، همچون گذشته دشمنان را ناکام خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha