دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بزرگان حوزه را حامی مردم بحرین معرفی کرد و گفت: با توجه به نیازهای مردم، شرایط جهانی و منطقه‌ای ضرورت وحدت بیش از پیش احساس می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ آیت‌الله محسن اراکی، در آیین بزرگذاشت دومین سالگرد آغاز قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه که شب گذشته در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به قیام مردم بحرین، گفت: مردم بحرین، ملتی هستند که انواع شکنجه‌ها، برخوردهای خیابانی و سرکوب‌های آل خلیفه را با پشتیبانی نیروهای بین‌المللی تحمل می‌کنند، اما همه این‌ مسائل نتوانسته عزم آنان را بشکند.

وی با بیان این که قیام مردم بحرین، قیامی الهی است که با شیوه سرکوب و جنگ روانی قابل کنترل و حتی سست شدن نیست، افزود: ملت بحرین روز به روز گسترده تر و مصمم‌تر از گذشته، این نهضت بزرگ را ادامه می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، قدم و اراده خلل ناپذیر ملت بحرین را بهترین و روشن‌ترین علت و گواه برای نزدیکی پیروزی این ملت مظلوم معرفی کرد و ابراز داشت: یکی از بهترین علائم، تصمیم نیرومند و شجاعانه مردم بحرین است؛ باید به آنان به خاطر این اراده مصمم و نیرومند تبریک گفت.

استاد حوزه علمیه قم، صبر مردم بحرین بر ادامه شیوه مسالمت آمیز نهضت را یکی دیگر از علائم پیروزی این ملت برشمرد و یادآور شد: ملت بحرین، یکی از تاریخی‌ترین انقلاب‌ها را رقم زده است؛ این که ملت بتواند در طول دو سال تمام رنج‌ها را به جان خریده و شهادت مردان بزرگ خویش را تحمل کند؛ گواه بر نزدیکی پیروزی ملت مظلوم بحرین است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به استفاده آل خلیفه از تمام امکانات برای فشار بر مردم بحرین، تصریح کرد: مردم بحرین همچنان این نهضت را با اراده‌ای پولادین و به پشتوانه ایمان به وعده الهی، به صورت مصمم و  با تداوم ادامه می‌دهند.

وی، ورود به سومین سالگرد قیام الهی مردم بحرین را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وعده های خداوند متعال نسبت به مجاهدان و صابران وعده ای حتمی است؛ این تثبیت قدم، نشان دهنده نزدیکی پیروزی و یاری خداوند است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علما و بزرگان حوزه را حامی نهضت بزرگ مردم بحرین معرفی کرد و با بیان این که برای دستیابی به پیروزی باید به سه عنصر اصلی توجه داشت؛ تصریح کرد: اعتماد به خداوند متعال، توکل بر خدا و ایمان به تحقق وعده الهی از مهمترین عناصری است  که انسان باید برای دستیابی به پیروزی به آنها توجه داشته باشد؛ باید با اعتماد به وعده الهی راه را ادامه داد.

آیت‌الله اراکی عنصر دوم را ثبات و صبر دانسته و اذعان داشت: هم خدای متعال صابران را به پیروزی وعده داده و هم تجربه تاریخ، گواه بر پیروزی صابران و صاحبان عزم و اراده ثابت است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت حفظ صبر، گفت: صبر کلید پیروزی است؛ رها کردن راه انقلاب و مقاومت و پایداری، سخت‌تر از سختی های فراوانی است که مردم بحرین در حال تحمل کردن آن هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رکن سوم پیروزی را حفظ وحدت و حرکت پشت سر علما برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای مردم، شرایط جهانی و منطقه‌ای، ضرورت وحدت و حرکت پشت سر علما بیش از پیش احساس می‌گردد؛ در غیر این صورت نمی‌توان شاهد دستاورد چندانی برای انقلاب بحرین در آینده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha