چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

تنی چند از علما و اساتید درس خارج حوزه علمیه مشهد در گفت وگو با خبر نگار حوزه دیدگاه های خود را در خصوص وظایف مسولین و سران قوا نسبت به توصیه های رهبر معظم انقلاب بیان کردند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، آيت الله سيد جعفر سيدان از اساتيد حوزه علميه مشهد با اشاره به اينكه بيانات رهبر معظم انقلاب در شرايط كنوني كشور حساس و فوق العاده قابل توجه بود، اظهارداشت: فرمايشات معظم له در ارتباط با مسائل پيش آمده در كشور راهگشا و از خيرانديشي كاملي برخوردار بود كه تمامي مسئولان و سران قوا بايد اين رهنمودها را فصل الخطاب خود بدانند و در راستای عمل به اين سخنان همت گمارند.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در خصوص مذاكره با آمريكا تا كنون فرمايشات زيادي داشته‌اند، ابرازداشت:ايشان مي‌توانند با تجربه و درايتي كه در اين زمينه دارند، به راحتي دسيسه‌هاي شوم دولتمردان آمريكا را آشكار و خنثي نمايند.

اين استاد حوزه علميه مشهد با بيان اينكه مسئولين كشور بايد آرامش فكري و رواني مردم را تأمين كنند، گفت: سران قوا مي‌بايست بيش از پيش با روحيه وحدت، همدلي و برادري نسبت به رفع مشكلات موجود در جامعه گام مؤثري بردارند.

آيت الله سيدان با اشاره به اينكه طلاب و حوزويان در اين شرايط حساس وظيفه خطيري بر عهده دارند، خاطرنشان كرد: طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه بايد با جديت تمام نسبت به ايجاد وحدت و همدلي در بين مردم اقدام كنند و از مسايل اجتماعي و سياسي جامعه غافل نباشند.

*از ناراحتي مقام معظم رهبري، متأثر شدم

آيت الله خلخالي از اساتید درس خارج حوزه علمیه مشهد، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در جمع تعدادي از مردم تبريز، ابرازداشت: از ناراحتي مقام معظم رهبري بسيار متأثر شدم.

وي ضمن دعا براي سلامتي و طول عمر مقام معظم رهبري، اظهارداشت: رهبري‌هاي حكيمانه و دلسوزان ايشان امتيازات زيادي براي كشور داشته و دارد و راهگشاي بسيار خوبي در مسير پيشرفت و تعالي انقلاب اسلامي است.

اين استاد درس خارج حوزه علميه خراسان خطاب به مسئولان گفت: آنان بايد خدا را در نظر گرفته و زير سايه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) خدمت كنند.

آیت‌الله خلخالی در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا دوست حقیقی و سالمی برای سایر کشورها نیست که امیدوارم این خوی استکباری خود را زیر پا بگذارد.

*ايران هيچ‌گاه حاضر به مذاكره تحمیلی با آمريكا نخواهد بود

آيت الله معلمي از اساتيد دروس خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد با اشاره به جامعيت بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم تبريز، اظهارداشت: فرمايشات راهگشاي رهبر فرزانه انقلاب هميشه فصل الخطاب مي‌باشد و بيانات اخير ايشان كه با نصيحت‌هاي مشفقانه به سران قوا همراه بود، جلوي بروز مشكلات و تفرقه را در فضاي كشور گرفت.

وي با اشاره به اين مطلب كه مسئولان بايد به فكر حل مشكلات اقتصادي مردم وفادار به نظام باشند، ابرازداشت: تمام سعي و كوشش دولت آمريكا اين است كه زحمات و تلاش‌هاي صورت گرفته در اين سي و چهار سال انقلاب را با درخواست مذاكره و گفتگوي نابرابر از بين ببرد.

اين استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد با تأكيد بر اينكه اگر آمريكا منصفانه و عادلانه به مذاكره بپردازد، دولتمردان ايران نيز به مذاكره با آنان خواهند پرداخت، تصريح كرد: ايران هيچ‌گاه حاضر به مذاكره با آمريكا در فضايي ناعادلانه و شرايطي تحميلي نخواهد بود.

آيت الله معلمي با اشاره به وظيفه طلاب در قبال بيانات اخير مقام معظم رهبري، افزود: طلاب و فضلاي حوزه علميه بايد نسبت به اين مسايل رخداده در كشور و تشريح بيانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مذاكره با آمريكا و ديگر موارد مطرح شده روشنگري نمايند.

وي به تحمل مشكلات از سوي ملت غيور ايران از ابتداي انقلاب تا كنون اشاره و خاطرنشان كرد: تحمل همه مشكلات توسط ملت با بصيرت ايران اسلامي فقط براي رسيدن به هدف نهايي اين نظام يعني احياي معارف ديني و اسلامي صورت گرفته است.

*رهنمودهای رهبری راهگشای خدمت به مردم و نظام است

 آيت الله قاضي زاده نیز منويات رهبری را جامع و شايسته عنوان و خاطر نشان كرد: اين سخنان در شرايط فعلي و به ويژه در زمان بعد از راهپيمائي باشكوه 22 بهمن 91، بسيار ارزنده و به موقع بود.

وي با اشاره به بداخلاقي‌هاي اخيري كه در بين مسئولان اتفاق افتاده، گفت: مسئولان بايد فرمايشات حكيمانه رهبر معظم انقلاب را در راه خدمت به مردم و نظام به خوبي به کار بگیرند.

اين استاد خارج حوزه علميه خراسان يادآور شد: سران کشو مي‌بايست با بهره‌گيري و استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري، در تمام عرصه‌ها به ويژه در زمينه اقتصادي كه امروز دچار چالش‌هايي شده، اقدام كنند.

وي درباره فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه مذاكره با آمريكا، تصريح كرد: مسئولان ايالات متحده در مقام انصاف و گوش دادن به حرف حساب نيستند؛ بلكه براي فريب افكار عمومي دنيا و حرکت به جلو، از مذاكره و امثال آن سخن مي‌گويند.

آيت الله قاضي زاده با بيان اين مطلب كه قشر وسيع مردم شرايط را مي فهمند و رهنمودهاي مقام معظم رهبري را راه گشاي نظام مي‌دانند، ابرازداشت: مسئولان هم بايد اين رهنمودها را براي خدمت به مردم و پيشرفت کشور به كار بگیرند

*سران قوا همدلي و برادري داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمين ايازي با بيان اينكه، بيانات رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده وجود آزادي بيان در جامعه اسلامي مي‌باشد، اتفاق رخداده در مجلس شوراي اسلامي را كار نامناسبي دانست و اظهار داشت: شايسته است نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تا پايان دولت دهم از انجام اقدامات تنش زا خودداري نمايند و دولت‌ نيز با همدلي و برادري نسبت به رفع مشكلات موجود در كشور اقدام نمايد.

وي با مثبت ارزيابي كردن بيانات رهبر معظم انقلاب، اين فرمايشات را فصل الخطاب بيان كرد و افزود: با توجه به شرايط كنوني كشور، مسئولان بيشتر به فكر حل مشكلات اقتصادي مردم باشند و در اين زمينه همت بيشتري گمارند.

اين استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب فرهنگي و ديني است، خواستار حضور فراگير طلاب و فضلاي حوزه علميه در متن جريانات انقلاب و نظام شد و گفت: افرادي كه مي‌توانند حقايق اين انقلاب و ارزش و جايگاه اين نظام را بيان كنند، بايد در جهت عمل به فرامين مقام معظم رهبري در راستاي روشنگري و بيان اين حقايق بيش از پيش بكوشند.

حجت الاسلام و المسلمين ايازي با تأكيد بر اينكه دين اسلام، دين صلح و دوستي و مهرباني است، ادامه داد: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري، اگر آمريكا در جريان مذاكره با ايران منصفانه و به دور از زورگويي رفتار كند، ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران آمادگي مذاكره با اين دولت را دارد، اما تجربه نشان داده است دولتمردان آمريكا در پي فريبكاري و اعمال فشار و زور است.

*وظيفه حوزويان، تبيين رهنمودهاي مقام معظم رهبري است

حجت الاسلام و المسلمين گرايلي نیز با بيان اين كه ايجاد اختلاف، مايه خشنودي دشمن است، گفت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري، بداخلاقي‌هاي مسئولان موجب رنجش ايشان و مردم مي‌شود.

وي افزود: بايد بيدار باشيم؛ زيرا دشمن در صدد است تا از هر طریق ممكن به كشور و نظام اسلامي، ضربه بزند.

حجت الاسلام و المسلمين گرايلي وجود رهبري شايسته و فقيه در رأس نظام را لطف الهي برشمرد و خطاب به طلاب علوم ديني ابرازداشت: روحانيون و طلاب علوم ديني بايد با حضور در صحنه، گوش به فرمان رهبري باشند.

عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان با اشاره به آيه شريفه «وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ...»، گفت: خوي استكباري آمريكا و رژيم صهيونيستي نشان داده كه آنان به كمتر از محو اسلام راضي نيستند.

وي تصريح كرد: دم زدن از مذاكره بهانه‌اي است تا نيششان را بزنند و يا در دنيا نشان دهند كه ايران هم تسليم شده است.

حجت الاسلام و المسلمين گرايلي با اشاره به جمله معروف «سياست ما عين ديانت ماست»، خطاب به قشر حوزوي توصيه نمود: نسبت به تبيين و پيگيري فرمايشات و منويات مقام معظم رهبري اقدام كنند، زيرا اين امر يكي از وظايف آنان محسوب مي‌شود.

وي با بيان اين كه مردم امروز كشور از مردم در زمان ائمه اطهار (عليهم السلام) بهتر عمل نموده اند و پشت سر رهبري بوده اند، تأكيد كرد: مسئولان مي‌بايست براي خدمت بهتر و بيشتر به مردم تلاش كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha