پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

در مورد شخصیت و جایگاه معنوی حضرت معصومه(س) آنچه مي‌توان طرح كرد اين است كه، يك كريمه كه از دودمان نبوت و ولايت است به جايي مي‌رسد كه امام هشتم و امام نهم(سلام الله عليهما) دربارهٴ زيارت او هم توصيه و سفارش و هم دستور و برنامه دارند.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در بیاناتی ضمن اشاره به جایگاه معنوی حضرت معصومه‌(س) به تبیین مقام شفاعت و ارادت حضرات معصومین‌(ع) به ایشان نموده‌اند که در ذیل تقدیم می‌شود.

*کلام امام هشتم

از وجود مبارك امام هشتم علي‌بن‌موسي‌الرضا (سلام الله عليهما) رسيده است كه، خواهر ما فاطمهٴ معصومه در قم مدفون است [و] هر كس اين بانو را زيارت كند بهشت براي او است و از وجود مبارك امام نهم امام محمد تقي(سلام الله عليه) رسيده است كه عمّهٴ من فاطمهٴ معصومه در قم مدفون است و هر كس آن حضرت را زيارت كند بهشت براي او است.

*مقام شفاعت زائر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله عليها)

اعمالي كه باعث ورود در بهشت است يكسان نيست؛ بعضي از عملهاي خير باعث مي‌شود انسان به بهشت راه پيدا كند، بعضي از اعمال خير سبب مي‌شود كه بهشت در اختيار اوست، نه او در اختيار بهشت گاهي به ما مي‌فرمايند: اگر فلان كار خير را انجام داديد وارد بهشت مي‌شويد؛ گاهي مي‌فرمايند اگر فلان كار خير را انجام داديد بهشت براي شماست در صورت دوم _كه بهشت براي كسي باشد_ انسان حق شفاعت هم دارد كه عده‌اي را به همراه ببرد.

*بهشت مشتاق اولياي خدا

سر اينكه وجود مبارك امام هشتم و امام نهم(سلام الله عليهما) فرمودند هر كس كريمهٴ اهل‌بيت فاطمهٴ معصومه (سلام الله عليها) را زيارت كند بهشت براي او است، اين است كه او اهل ولايت است اگر كسي پيوند ولايي با دودمان عصمت و طهارت داشت، مي‌كوشد كه رايحهٴ ولايت و طعم ولايت در هستي او پديد آيد و خود جزء اولياي الهي بشود اگر كسي جزء اولياي خدا شد «وليّ‌الله» شد بهشت مشتاق او است...

علاقه مندان برای دسترسی کامل به این مطلب کلیک کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha