جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) اول به پیامبران اولوالعزم، چهارده معصوم و در کنار آن‌ها به این بانو سلام می‌دهیم که نشان دهنده نزدیک بودن مقام این حضرت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

رقیه درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با عرض تسلیت  وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فضایل حضرت معصومه(س) عشق به ولایت، تبعیت و دل‌سپردگی به امام زمانشان بود که در سیره این حضرت به‌وضوح وجود داشت.

استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به تأکید امام رضا در ثواب زیارت حضرت معصومه(س) نشان‌دهنده‌ شأن این حضرت است افزود: ایشان که از اولاد امام معصوم حضرت موسی کاظم(ع) هستند  این انتساب ضمن اینکه افتخارآفرین بوده، مسئولیت آفرین است.

وی تأکید کرد: این بانو تربیت‌یافته مکتب عصمت و امامت بوده و به‌صورت اکتسابی به طهارت و مقام شفاعت دست‌یافته است چراکه شناساندن اولیای الهی به‌جز توسط خداوند امکان‌پذیر نیست.

درویشی با اشاره به زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) گفت: این حضرت به شأنیتی می‌رسند که به مقام پیامبری و اهل‌بیت(ع) بسیار  نزدیک است به‌گونه‌ای که در این زیارت‌نامه اول به پیامبران اولوالعزم، چهارده معصوم و در کنار آنها به این بانو سلام می‌دهیم.

وی گفت: این زیارت‌نامه از سوی امام معصوم حضرت ثامن الحجج(ع) صادرشده که این امر نشانگر راستا بودن این بانو با سایر پیامبران و امامان و به خاطر سلسله‌مراتب عصمت است.

وی با اشاره به اینکه سه تن از امامزادگان دارای زیارت‌نامه هستند گفت: حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت معصومه(ع) دارای زیارت‌نامه هستند  در همین راستا زائران از غرور و تکبر پایین آمده و با توسل به این امام زادگان  به‌سوی خداوند پناه می‌برند.

وی با اشاره به شفاعت حضرت معصومه(س) گفت: حضرات معصومان به شفاعت این بانو سفارش کرده‌اند در همین راستا کسی که خودش گناهکار باشد نمی‌تواند شفاعت کننده باشد لذا مقام این بانو برگرفته از تربیت حضرت در دامن امام معصوم است.

استاد جامعه الزهرا(س) گفت: افرادی که با این بانو روبرو شدند دودسته هستند، دسته‌ای که دچار ناباوری شده و نتوانستند فضایل ایشان را بپذیرند و دسته‌ای که دچار غرور و ستایش بیش‌ازحد شدند.

وی بیان داشت: افرادی که شایستگی شناخت اولیای خدا را دارند نه مانع بیان فضایل اولیای خدا و نه دچار غرور شدند و حق این حضرت را به‌جای آوردند و لیاقت و معرفت زیارت را کسب کردند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha