دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

همه بر ضرورت گفتگو به عنوان مقدمه ای برای حل بحران سوریه اجماع دارند و این امر محقق نمی‌شود مگر از این راه که حکومت سوریه نیز بخشی از این گفتگو باشد و در نتیجه به عضویت طبیعی خود در اتحادیه عرب بازگردد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مجمع علمای مسلمان لبنان با انتشار بیانیه ای از موضع وزیر امور خارجه لبنان در نشست اخیر اتحادیه عرب استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: برخورد با اوضاع سوریه بر اساس هدایت به عقب و اظهار اینکه این اوضاع ارتباطی با ما ندارد، به سود لبنان نیست بلکه واقعیت این است که بدتر شدن اوضاع در سوریه بدون تردید در دراز مدت پیامدهایی منفی برای لبنان نیز در بر خواهد داشت.

این مجمع در بیانیه خود هشدار داده که کشیده شدن لبنان به اتفاقات جاری سوریه به سود و صلاح لبنان نیست و سیاست کناره گیری ایجابی و وارد نشدن به بحران داخلی سوریه و کمک برای حل آن از طریق مشارکت گروه های داخلی و نشستن بر سر میز مذاکره را راه حل مطلوب و شکل مناسب و مطلوب کناره گیری از این بحران دانست و ازاین رو دعوت حکیمانه و دیپلماتیک وزیر امور خارجه لبنان را به سود و صلاح لبنان و در جهت حفظ لبنان از مشکلات داخلی سوریه و اجرای صحیح تصمیمات هیئت دولت دانست.

این بیانیه خاطر نشان کرده که همه بر ضرورت گفتگو به عنوان مقدمه ای برای حل بحران سوریه اجماع دارند و این امر محقق نمی¬شود مگر از این راه که حکومت سوریه نیز بخشی از این گفتگو باشد و در نتیجه به عضویت طبیعی خود در اتحادیه عرب بازگردد. در این بیانیه آمده: لبنان از طریق ریاست دوره ای خود این راه حل را برای تسریع در گفتگو و رسیدن به نتایج مثبت مطرح کرده اما فشار برخی کشورها به سود ائتلاف ملی سوریه در واقع جانبداری از گروهی خاص می باشد که موجب می شود اتحادیه عرب، بیطرفی و اعتبار خود را از دست بدهد و تلاش¬های آن بی نتیجه بماند.

مجمع علمای مسلمان در پایان بیانیه تصریح کرده: اگر آنها به سخنان عدنان منصور وزیر خارجه لبنان گوش می دادند، می توانستند گام های بزرگی در جهت پایان دادن به بحران سوریه بردارند اما به روشنی پیدا است که این کشورها تصمیم گرفته اند سوریه را ویران کنند تا از این طریق مقاومت را تضعیف کنند و از مسؤولیت فلسطین به عنوان مقدمه ای برای تسلیم حقیرانه در برابر دشمن صهیونیستی شانه خالی کنند و در برابر شهرک سازی و لغو حق بازگشت فلسطینی ها تسلیم شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha