جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 307545
۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۳:۴۵

آیت الله علی کریمی جهرمی تاکید کرد: آیت‌الله لاری به عنوان شجره علم و تقوا، با اندیشه‌ متعالی و بکارگیری مایه‌های گرانبهای قرآن و اهل بیت(ع)، تشنگان حقیقت را به سوی مکتب حیات بخش تشیع سوق داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد حوزه علمیه قم، در پیامی با تسلیت ارتحال آیت‌الله حاج سیّد مجتبی موسوی لاری، به تجلیل از خدمات این عالم فقید در عرصه ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت در سراسر دنیا پرداخت.

ایت الله کریمی جهرمی، این عالم فقید را شجره علم و تقوا دانسته و خاطرنشان کرد: ایشان با اندیشه‌ متعالی، فکر باز و قلم متین و استدلالی و بکارگیری مایه‌های گرانبهای قرآن کریم و اهل بیت(ع)، تشنگان حقیقت را به سوی مکتب حیات بخش تشیع سوق داد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

خبر تأثربار ارتحال روحانی والامقام، ثمره‌ی شجره‌ علم و تقوا، آیت‌الله سیّد مجتبی موسوی لاری (رضوان‌الله علیه)، خبر از ضایعه‌ای بزرگ بود که با آن مواجه شدیم.

آن فقید سعید ذخیره‌ای گرانقدر برای اسلام و مسلمین بود که تن بلاکش خود را در طول حدود نیم قرن وقف پیشبرد اسلام و قرآن کرد و با اندیشه‌ی متعالی و فکر باز و قلم متین و استدلالی و با دلی سرشار از اخلاص به خداوند و سعی و تلاش مستمرّ و مداوم و با بکارگیری مایه‌های گرانبهائی که از قرآن کریم و عترت طاهره، ائمه اهل البیت(ع) کسب کرده بود توانست کسانی را که از معارف عالیه‌ی اسلام دور افتاده بودند به سوی اسلام و قرآن کریم سوق دهد؛ آری او در پرتو اخلاص لله و همّت عالیش دلهائی را در اقطار جهان، شیفته‌ی اسلام و مکتب حیات‌بخش تشیّع نمود و اینک در نزد حضرت ربّ العالمین به پاداش عظیم آن خدمات مخلصانه و بی‌شائبه نائل و در جوار رحمت واسعه‌ی الهی مستقر گردید. «الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ»(سوره‌ رعد، آیه 29)

این‌جانب با خاطری اندوهگین درگذشت این انسان بزرگ‌منش و خدا جو را به حجت‌الاسلام و المسلمین آقای سیدعلی اصغر موسوی لاری و دیگر فرزندان ارجمند آن بزرگوار و نیز به برادر محترم ایشان جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای سیّد صالح رکنی لاری و به همه‌ی بیوت شریف وابسته و به قاطبه‌ی اهالی شریف و غیور لار تسلیت عرض می‌کنم.

 والسلام علیکم و رحمة‌الله

علی کریمی جهرمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha