پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 312534
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۷

‌همه کاندیداهای ریاست جمهوری که نامزد تصدی قوه مجریه شده‌اند باید تابع نظرات کارشناسانه شورای نگهبان باشند و قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عباسعلی مغیثی‌نیا امام جمعه نهاوند، در آستانه اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس مراحل قانونی مرجع تشخیص صلاحیت‌های کاندیدها بوده و تابعیت از نظریات این شورا وظیفه همگانی است.

وی افزود: شورای نگهبان متشکل از عالمان و افراد توانمندی است که در بررسی صلاحیت‌ها همه جوانب را در نظر گرفته و نظر آنها نظر تمام مردم است.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه تبعیت از جایگاه قانونی شورای نگهبان حفظ و آرامش نظام را در پی دارد تصریح کرد:‌همه کاندیداهای ریاست جمهوری که نامزد تصدی قوه مجریه شده‌اند باید تابع نظرات، کارشناسانه شورای نگهبان باشند و قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها اگر اعتراض دارند باید از طریق قانون پیگیری کنند و بدانند که هر گونه تشنج راه به جایی نبرده بلکه شرایط را بدتر می‌کند و این مهم در کشور قبلا تجربه شده بنابراین کاندیداها نباید اشتباه گذشته را تکرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha