شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

آيت الله امام كاشاني گفت: با توجه به تحركات استكبار جهاني و صهيونيزم بين المللي در القاي باورهاي غلط از مسأله مهدويت، نياز وحدت در پرتو مهدويت بيش از هر زمان ديگري احساس مي شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، آيت الله امام كاشاني، امام جمعه موقت تهران در كنگره امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف و آينده جهان كه در دانشكده علوم تربيتي دانشگاه كوفه با حضور انديشمندان و علماي حوزه و دانشگاه ايران و عراق برگزار شد، اظهار داشت: بايستي به ظرفيت هاي وحدت‌آفرين فرهنگ مهدويت بيش از گذشته توجه شود.

وي با تأكيد بر اين‌كه توجه به اعتقاد مشترك پيروان تمامي اديان و مذاهب بر ظهور منجي آخرالزمان  ضرورت و اهميت دارد، گفت: در شرايطي كه هم شيعه و هم اهل سنت بر ظهور حضرت حجت متفق القول هستند، بايد گفت؛ امام مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) محور وحدت امت اسلامي است.

آيت الله امامي كاشاني با بيان اين‌كه آينده بشر از ديدگاه اسلام بسيار متفاوت با آن چيزي است كه غربي ها مروج آن هستند، گفت: بنا به گفته بزرگان آئين مسيح جهان به سمتي حركت مي كند كه نياز به يك مصلح و حكومت جهاني دارد و رخدادهاي اخير در سراسر جهان نشانگر آن است كه مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ظهور خواهد كرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بشارت «انجيل يوحنا» در خصوص ظهور منجي تصريح كرد: مسأله ظهور منجي آخرالزمان  نه تنها در ميان شيعيان و اهل سنت بلكه در ميان پيروان ديگر اديان آسماني نيز مطرح شده است، از اين رو بايستي از اين ظرفيت بزرگ براي نجات بشريت و وحدت حقيقي جامعه بشري بهره جست.

وي با اشاره به تعدادي از آيات قرآني و احاديث معتبر وارده در كتب شيعي و اهل سنت در خصوص منجي و مصلح جهاني گفت: روايات بسياري از شيعه و اهل سنت نقل شده كه برخي متواترند و در بسياري از اين روايات تأكيد شده كه امام مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) از نسل حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها هستند.

آيت الله امامي كاشاني در پايان با تأكيد بر وحدت و همگرايي امت اسلامي در مقابله با تفكرات انحرافي در خصوص مهدويت تصريح كرد: با توجه به تحركات استكبار جهاني و صهيونيزم بين المللي در القاي باورهاي غلط از مسأله مهدويت، نياز وحدت در پرتو مهدويت بيش از هر زمان ديگري احساس مي شود.

* آيت الله آصفي: اميد به ظهور حجت مايه اميد دل هاست

آیت الله آصفی از علمای نجف و رييس كنگره امام مهدي و آينده جهان هم با تشريح اوضاع و شرايط حاكم در دوران ظهور حضرت مهدي(عج) گفت: ظهور امام عصر موجب ارتقاي شعور و معرفت خواهد بود.

وی اظهار داشت: مادامي كه اعتقاد به منجي آخرالزمان و اعتقاد به ظهور حجت در جوامع وجود دارد، انتظار و اميد در جوامع جاري خواهد بود، مردم عراق هم مطمئن باشند كه خداوند ياري‌گر آنان بوده و اين مصائب كه مبتلا به آن هستند مسأله اي طبيعي است، چراكه از يك مرحله گذار است و در حال عبور هستند،

آيت الله آصفي خاطرنشان كرد: باندهاي فساد در رژيم هاي گذشته حاكم شده بود، اما امروز رژيم عوض شده و شاهد برخي اعمال تروريستي از سوي گروه هاي منحرف و افراطي هستيم، مردم مطئمن باشند كه خداوند متعال همواره ياري گر است و اميد به ظهور حجت مايه اميد دل هاست.

* سخنرانی رييس هيأت افتاي اهل سنت عراق درباره مهدویت

همچنين شيخ مهدي صميدعي، رييس هيأت افتاي اهل سنت عراق در سخناني به تشريح منابع روايايي و احاديث موجود در كتب اهل سنت مبني بر ظهور منجي آخرالزمان پرداخت و اظهار داشت: برخي اختلافات جزئي ميان منابع شيعه و اهل سنت در خروج منجي آخرالزمان وجود دارد، اما در كليت مسأله همه بر مسأله ظهور اتفاق نظر دارند.

وي با تأكيد بر اين‌كه اعتقاد به منجي بشريت يك اصل است كه بايد همه مسلمانان به آن اعتقاد داشته باشند، تصريح كرد: فرهنگ اميد به ظهور منجي آخرالزمان، جامعه را زنده و پويا نگه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha