شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

پیکر رهبر حوثی های یمن پس از گذشتن 9 سال از کشته شدن وی، با حضور جمع کثیری از مردم با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در صعده تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از العالم، "حسین الحوثی" 9 سال قبل به دست نیروهای رژیم سرنگون شده "عبدالله صالح" کشته شد.

سخنگوی حوثی ها در جریان مراسم تشییع، دولت حاکم بر یمن را به خودداری از اعطای ویزا به هیأت های خارجی برای شرکت در این مراسم متهم کرد.

وی تأکید کرد، با وجود اظهار تمایل بسیاری از شخصیتهای ارشد کشورها برای حضور در مراسم تشییع، دولت از اعطای ویزا به آنان خودداری کرد.

حوثی ها از مهمترین قبایل یمنی هستند که 25 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

حوثی ها در استان صعده زندگی می کنند.

در سالهای 2004 تا 2010 دولت یمن چندین بار با حوثی ها وارد جنگ شد که در آخرین جنگ در سال 2010 عربستان نیز به هدف نابود کردن حوثی ها در این جنگ دخالت کرد، ولی با متحمل شدن شکستهای پی در پی از جنگ با حوثی ها عقب نشینی کرد.

پیش از این "ضيف الله الشامي" عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله در يمن گفته بود: دولت یمن سعي دارد از ورود هيات هايي كه تصمیم داشتند از كشورهاي عربي و اسلامي براي حضور در مراسم تشييع سيد حسين الحوثي به یمن بیایند، جلوگیری کند. هيات هايي از كشورهاي لبنان، سوريه، موريتاني، الجزایر، مصر و اردن و نيز از سوي جنبش هاي اسلامي و جهادي فلسطين درخواست کرده بودند كه براي حضور در این مراسم به يمن بيايند، اما دولت يمن از سفارتهاي خود در اين كشورها خواست براي آنان ويزا صادر نشود.

الشامی با بیان اين که "حسین الحوثی" عزت و كرامت را به امت اسلامي برگرداند و جمعيت بي سابقه اي  براي تشييع پيكر او اعلام آمادگي كرده بودند؛ گفت: همين دولت حسین الحوثی را به مدت 9 سال از ياران و فرزندانش دور كرد و به قتل رساند و امروز پیکرش به سوي ما بازگشته است.

وی تأکید کرد: سيد حسين الحوثي مردم یمن را بيدار كرد و روحيه جهاد و شكستن سكوت را در زمان ذلت و خضوع در برابر سياست هاي امريكا و اسرائيل زنده كرد. در مورد ساخت ضريح و زيارتگاه جهاني براي حسین الحوثی تصمیماتی اتخاذ شده و مقدمات آن به طور جدي دنبال مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha