سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 315627
۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵

پنجمین جشنواره سالانه فرهنگی "الامان" در استان دیوانیه عراق به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این جشنواره همزمان با جشن های میلاد امام مهدی علیه السلام و با شعار (ظهور، آرزوی همیشه زنده و حقیقت آشکار) فعالیت خود را در استان دیوانیه عراق و با همکاری هیئت فرهنگی امام صادق و آستان مقدس عتبات عالیات عراق از روز جمعه 18 شعبان آغاز کرده بود.

این جشنواره شامل بخش های مختلف از جمله کتاب، خط، نقاشی و گل و گیاه و نامه های مهدوی کودکان بود.

شیخ ضیاء الدین زین الدین تولیت آستان مقدس علوی و سید احمد صافی تولیت آستان مقدس حضرت عباس و علما و شخصیت های دانشگاهی و فرهنگی و شمار زیادی از ناشران و ومحققان عرب و خارجی در این جشنواره شرکت داشتند.

 در این زمینه هاشم الباججی مسؤول نمایشگاه های آستان مقدس علوی گفت: آستان مقدس علوی سهم زیادی در برگزاری این جشنواره و آماده سازی غرفه های جشنواره داشت.

وی درباره مشارکت آستان مقدس علوی در نمایشگاه کتاب گفت: آستان مقدس علوی با ارائه محصولات متنوع خود پیرامون اندیشه امام امیرالمؤمنین علیه السلام شامل کتب و لوح های فشرده و تصاویر مربوط به آستان مقدس علوی در این جشنواره شرکت کرد.

شیخ عقیل الزبیدی عضو کمیته برگزار کننده جشنواره الامان و سخنگوی رسانه ای جشنواره نیز در سخنان خود گفت: این جشنواره پنجمین جشنواره فرهنگی الامان بود که با همکاری آستان های مقدس علوی و حسینی و کاظمی و عباسی و با شعار (ظهور، آرزوی همیشه زنده و حقیقت آشکار) برگزار شد و انتخاب این شعار به خاطر تیمن به ظهور مبارک مهدوی است زیرا دیدگاه مستضعفان آن به ویژه در این روزها در انتظار آن به سر می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha