شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از اجرای طرح اوقات فراغت آسمانی ها در سطح 400 کانون فرهنگی هنری مساجد این استان در تابستان امسال خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، محمد هادی‌نیا مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها در 400 باب از کانون مساجد این استان با حضور اساتید حوزه برگزار می‌شود.

وی، اجرای طرح‌های اوقات فراغت را برای جذب دانش آموزان به مسجد موثر دانسته و عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها فرصت مغتنمی است تا کانون‌های فرهنگی هنری، پل ارتباطی بین مدرسه و مسجد ایجاد کرده و نسبت به تربیت و آموزش آنان برنامه ریزی کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: نوجوان و جوانان با شرکت در این طرح‌ها از خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و تفریحی در یک فضای معنوی و مطمئن بهره مند می‌شوند و در مراحل بعدی با مسجد ارتباط دو سویه بر قرار می کنند.

هادی نیا، همچنین با اشاره مدت زمان اجرای این طرح ها، تصریح کرد: این طرح‌ها از دهم تیرماه شروع شده و تا بیست شهریور ماه ادامه خواهد داشت؛ با توجه به تقارن تابستان امسال با ماه مبارک رمضان، کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در تیر ماه اجرا شده و کلاس های قرآنی و عقیدتی در شب‌های ماه رمضان متمرکز شده است.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود بیش از22 هزار جوان و نوجوان در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که حدود10 هزار نفر از آنان در برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، دینی، ورزشی و هنری به صورت جمعی شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در پایان تشکیل کلاس های قرآنی، طرح 1447، کلاس های احکام وعقاید، برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی، کلاس‌های مهارت آموزی، اعزام مسئولین کتابخانه‌ها و نیز شرکت‌کنندگان در طرح‌ها به اردوی مشهد مقدس، اجرای طرح تلاوت و تفسیر قرآن کریم و محافل انس با قران را از جمله برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha