دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با با تاکید بر لزوم کمک به محرومان و مستمندان، تصریح کرد: والدین باید گذشت و ایثار را به فرزندان خود بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد غروی، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد علی المرتضی(ع) قم به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه نور پرداخت و گفت: بی شک اگر لطف و عنایت خدای متعال نبود، کسی نمی توانست به سعادت دست یابد و هر کس به حرف خدا و پیامبر(ص) گوش دهد و به آن ها عمل کند، قطعا مورد لطف و عنایت الهی قرار می گیرد.

وی همچنین بر لزوم ایثار و گذشت در مناسبات و روابط اجتماعی به ویژه در ارتباطات خویشاوندی تاکید کرد و افزود: براساس آموزه های دینی،  انسان مومن و عاقل کسی است که اهل کینه و ستیز نباشد و گذشت و ایثار داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: گاهی اوقات بر اثر اشتباه، اختلافات و کدورت هایی در روابط میان مردم رخ می دهد که لازم است افراد در این گونه موارد، اهل گذشت و بخشش باشند.

وی با تاکید بر این که انفاق و کمک به یکدیگر به ویژه محرومان و مستمندان به هیچ وجه نباید فراموش شود، گفت: گاهی دیده می شود افراد ثروتمند و کسانی که تمکن مالی خوبی دارند، قسم می خورند که مثلا به فلان فرد نیازمند از فامیل خود کمک نکنند، حال آن که این گونه قسم ها اصلاً درست نیست.

آیت الله غروی با بیان این که در سایه عفو و بخشش، رحمت الهی نصیب ما می شود، ابراز داشت: فرزندان باید بزرگی و بزرگواری و بخشش را از والدین یاد بگیرند، نه این که شاهد باشند که ما به خاطر غرور و تکبر، حاضر به گذشت و عفو نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ حرمت مومن از نگاه آیات و روایات، گفت: حرمت مومنین و مومنات باید حفظ شود، ولی متاسفانه گاهی دیده می شود که به خاطر مسائل کوچک، افراد به کارهایی متهم می شوند و به راحتی حیثیت و آبروی آن ها زیر سوال می رود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین افزود: کسانی که به زنان و مردان مومن، نسبت های ناروا می دهند، در دنیا و آخرت از رحمت خدا به دور هستند و به عذابی دردناک دچار می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha