شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

مدیراداره کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان از آمادگی این استان برای برگزاری هرچه بهتر مراسم لیالی قدر خبرداد.

حجت الاسلام قربان پور در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به چگونگی برگزاری لیالی قدر گفت: به جهت حضور حداکثری روزه داران در شب‌های قدر، برنا مه های این شب ها را به دو دسته تقسیم کرده ایم.

وی افزود: برنامه هماهنگ‌سازی مسجد محوری، به طوری که حتی در برخی مناطق بلوچستان که مختص به فرق های مختلف است، شب‌های قدر را در داخل مساجد برگزارمی کنیم.

مدیر ادراه کل تبلیغات سیستان و بلوچستان در ادامه یادآور شد: برای برگزاری این مجالس همه ارگان های ذیربط نیرو های امنیتی برای برقرار نظم و امنیت در مراسم آماده به خدمت هستند.

 وی افزود: برای ترغیب مهمانان خدا برای شرکت در مراسم معنوی شب های قدر، از خطبای معروف استانی و کشوری دعوت نموده ایم، تا انشاء‌الله مردم از این شبهای پر فضیلت بهرمند شوند.

حجت الاسلام قربان پور  به زمینه های فراهم شده قرآنی اشاره کرد و گفت: ترتیل خوانی در استان با  حضور قاریان مطرح مصری در طول ماه مبارک از برنامه های قرآنی است، چراکه با این طرح می توانیم زمینه را برای شب های قدر آماده و مهیا سازیم.

مدیر اداره کل تبلیغات استان سیستان و بلوچستان در ادامه به برگزاری این مراسم در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: مراسم باشکوه و معنوی شب های قدر در شهرستان‌ها هم طبق سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری امام اول شیعیان حضرت علی بن ابیطالب(ع) همراه با دستجات عزاداری برگزار می شود. خاطر نشان کرد: برای زمینه سازی هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم، و رایزنی در این خصوص مبلغان زاهدان نیز گردهم آمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha