دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم ارتباط عمیق دولت با حوزه و مراجع، تاکید کرد: مراجع و علما نیازی به سهم خواهی از دولت ندارند و اظهارنظرهای آنان، به صلاح دین و دنیای مردم است.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح ضرورت ارتباط دولت با حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: دولت به حمایت و همراهی حوزه های علمیه نیاز دارد؛ چرا که حمایت حوزه می تواند توفیقات خوبی را برای قوه مجریه به همراه داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که مراجع عظام و علما در حکومت اسلامی نقش کلیدی دارند، تصریح کرد: اگر دولت می خواهد توفیقات لازم را داشته باشد، باید به رهنمودهای مراجع، علما و بزرگان حوزه توجه کند.

حساسیت حوزه و مراجع نسبت به اسلامیت نظام

وی با تاکید بر این که حوزه و مراجع عظام تقلید نسبت به اسلامیت نظام حساسیت و توجه ویژه ای دارند، ابراز داشت: دولت باید ترویج ارزش های اسلامی را در اولویت برنامه ها و سیاست های خود قرار دهد.

آیت الله غروی تصریح کرد: دولت باید تلاش کند که ارزش های اسلامی را تا جایی که در حیطه این نهاد است، گسترش دهد و فرهنگ اسلامی را جایگزین دیگر ارزش های غلط و ناهنجار نماید.

ارتباط وسیع و عمیق میان مردم و روحانیت

عضو جامعه مدرسین حوزه به ارتباط وسیع و عمیق میان مردم و روحانیت اشاره کرد و ابراز داشت: مراجع عظام تقلید و روحانیت از مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اطلاع دارند.

وی با تاکید بر این که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، برای مراجع و علما ناراحت کننده است، یادآور شد: علما و روحانیت انتظار دارند که دولت یازدهم به رفع این مشکلات بپردازد.

اظهار نظرهای دلسوزانه مراجع عظام تقلید و علما

آیت الله غروی با بیان که اظهار نظرهای دلسوزانه مراجع عظام تقلید و علما در خصوص مشکلات کشور به صلاح دین و دنیای مردم است، تصریح کرد: حوزه و مراجع عظام به دنبال سهم خواهی از دولت نیستند و هیچ گونه نیازی به این کار ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم استفاده دولت از توان کارشناسی و ظرفیت حوزه، تاکید کرد: دولت به خوبی می تواند از ظرفیت های حوزه های علمیه و بزرگان دین استفاده کند.

وی در ادامه با بیان این که دولت یازدهم برای موفقیت در امور، باید از حاشیه ها فاصله بگیرد، تصریح کرد: دولت می بایست فرهنگ دینی را ارزش گذاری کند؛ به گونه ای که پس از پایان دوره چهارساله دولت، شاهد رشد و پیشرفت در ابعاد دینی و رفاهی جامعه باشیم.

لزوم حل مشکلات جوانان

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم توجه ویژه دولت یازدهم به مشکلات جوانان تاکید کرد و گفت: باید برای حل مشکلات مهم جوانان نظیر ازدواج، اشتغال و مسکن تلاش ویژه ای صورت گیرد.   

آیت الله غروی ابراز امیدواری کرد: در دولت یازدهم دلبستگی جوانان و مردم به نظام اسلامی در ابعاد دینی و رفاهی هرچه بیشتر تقویت شود.

رابطه ضعیف دولت های نهم و دهم با حوزه

وی همچنین به نوع رابطه دولت های نهم و دهم با حوزه و مراجع عظام تقلید اشاره کرد و یادآور شد: رهنمودهای علما و روحانیت، در دولت های نهم و دهم جدی گرفته نشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: البته تمام دولتمردان این گونه نبودند؛ چرا که برخی از اعضای هیئت دولت به وظیفه خود عمل می کردند و با علما و روحانیت ارتباط نزدیکی داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دولت یازدهم، ضعف های دولت سابق را جبران کند و رابطه تعریف شده ای با علما داشته باشد، بیان داشت: اگر دولت، با بزرگان دین ارتباط نداشته باشد، ضررهای فراوانی عایدش خواهد شد.

آیت الله غروی در پایان بیان داشت: امیدواریم حجت الاسلام والمسلمین روحانی، روابط دولت و حوزه را توسعه دهد؛ چون این ارتباط به مصلحت جامعه اسلامی تمام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha