پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دولت یازدهم واقع بینانه در مسیر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در شرایط کنونی وضع معیشت مردم اولویت نخست دولت است، آن هم با توجه به گرانی هایی که وجود دارد و متاسفانه به این دلیل، افراد زیادی زیر خط فقر قرار گرفته و با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند.

وی همچنین افزود: دولت در عرصه اقتصاد باید بتواند اولاً رشد قیمت ها را متوقف کند و در گام بعدی قیمت ها را کاهش دهد.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با تاکید بر این که در مقوله اقتصادی نیاز به زمان و تامین منابع درآمدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری فرمودند در کوتاه مدت نباید انتظار داشت که مشکلات حل شود و لذا نباید توقع را بالا بُرد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و این مساله واقعاً دردآور است و رییس جمهور باید برای رفع این دغدغه مهم نیز اقدامات اصولی را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری همچنین گفت: دولت جدید و وزیران آن باید بتوانند با برنامه ریزی و جدیت، دو مشکل عمده فقر و بیکاری را مورد توجه قرار داده و در کاهش آن ها بکوشند.

وی تصریح کرد: بی شک اگر این مهم محقق شد، آن موقع می توان به اجرا و تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی در کشور دلخوش و امیدوار بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: یک جوان اگر فقیر نباشد و کار داشته باشد و ازدواجش هم به تاخیر نیفتد، بهتر می تواند با مسایل فرهنگی و اعتقادی ارتباط لازم را برقرار کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آموزه های دینی نمی توان از جوان فقیر و بیکار این انتظار را داشت که همه چیز را تحمل کند اما به مسایل فرهنگی و اعتقادی کاملاً پایبند باشد؛ از این رو بنده معتقدم که مسایل فرهنگی باید مورد توجه باشد اما پیش از آن مساله معیشت مردم می بایست حل شود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha