شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 318829
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

وضعیت اجتماعی و فرهنگی، از معضلات فعلی جامعه است؛ بنابراین مسؤولان فرهنگی و علما كه عهده‌دار هدایت معنوی جامعه بوده و هستند، در این عرصه ، تلاش بیشتری نمایند.

  به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران حجة الإسلام و المسلمین واعظ موسوی نماینده آذربایجان شرقی در نطق پیش از دستور خود در جلسه صبح چهارشنبه اجلاس چهاردهم خبرگان طی سخنانی انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی را به ریاست جمهوری تبریك گفت و افزود: پس از تحقق این حماسه سیاسی، پیگیری مطالبات رهبری در امر خلق حماسه اقتصادی، انتظار به حق مردم انقلابی ایران اسلامی از مسئولان است.

 وی بهبود معیشت مردم، مهار تورم ، اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی ، تقویت ارزش پول ملی و هدفمندی صحیح یارانه ها را از اولویت های دولت تدبیر و امید دانست.

 این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به  مسأله دریاچه  ارومیه، بر تلاش دولت برای حل مشكل این دریاچه و اكو سیستم این منطقه تأكید نمود .  

 حجة الإسلام و المسلمین واعظ موسوی در بخش دیگری از نطق خویش،  به تأمین معاش و رفع برخی مشكلات اقتصادی آحاد مردم  و مسأله اشتغال و رفع موانع در مسیر كسب و كار و مسائل گمركی پرداخت  و تصریح نمود:  با عمران و آبادانی مناطق مختلف به خصوص در روستا ها و مناطق مستعد، مشکل مهاجرت به شهرها کاهش پیدا می کند و از تبدیل روستاها به خانه سالمندان و از نیز رونق افتادن كشاورزی و دامداری و صنایع دستی  جلوگیری می‌کند .

وی وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه را از دیگر معضلات جامعه دانست و از مسؤولان فرهنگی و علما كه عهده‌دار هدایت معنوی جامعه بوده و هستند، خواست تا در این عرصه ، تلاش بیشتری نمایند.

بر اساس اعلام دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان  در پایان بر جایگاه خطیر ولایت فقیه و پاسداری از این حوزه تأكید كرد و آن را هدیه الهی برای ملت بزرگ ایران شمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha