جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هندوراس

حوزه/ اسقف‌های هندوراس از همه بخش‌های این کشور دعوت کرد تا در یک طرح اجتماعی و اقتصادی واقع‌بینانه و عملی که شرایط زندگی بهتری را برای خانواده‌های هندوراسی تضمین می‌کند، مشارکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس اسقفی هندوراس در نشست اخیر خود با صدور پیامی، بر ضرورت ارائه طرحی اجتماعی و اقتصادی به‌منظور بهبود شرایط زندگی مردم این کشور تأکید کرد. در این طرح باید مشکل مهاجرت که بسیاری از هندوراسی‌ها را مجبور به ترک وطن خود می‌کند، کاهش یافته و حتی در صورت امکان به طور کلی از بین رود و اشتغال، بهداشت، آموزش و اصلاح ساختار دموکراتیک کشور در اولویت قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است که هرچند این وظیفه عمدتاً مربوط به دولت و رئیس آن سیومارا کاسترو است، اما علاوه بر دولت، همه نهادها و مردم نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

هندوراس را بر پایه صداقت بازسازی کنید

در ماه ژانویه امسال و در بحبوحه اختلافات کنگره ملی، سیومارا کاسترو دولت جدید هندوراس را تشکیل داد. اگرچه ریاست او در تحت تأثیر درگیری بین دو حزب که به دنبال ریاست بر گنگره بودند، قرار گرفت، اما این اختلاف به سرعت حل شد.

اسقف‌ها با اشاره به آغاز به کار دولت جدید اظهار داشتند: «امیدهای زیادی به این دولت دوخته شده است و امیدهای مردم را نباید ناامید کرد؛ زیرا گسترش مجدد ناامیدی، خطر ادامه مهاجرت‌های غیرقانونی غیرقابل مهار و ظهور رفتارهای اجتماعی خطرناک را به دنبال خواهد داشت.»

آنها همچنین از کنگره ملی خواستند به‌جای این‌که همانند گذشته بر مسائل غیرضروری تمرکز کنند، اولویت‌های اصلی کشور را به‌وضوح مشخص کرده و بر اساس آن با نگاه به آینده به قانون‌گذاری بپردازند. اسقف‌ها طبقه حاکم را تشویق کردند که هندوراس را بازسازی کنند، اما نه بر اساس ایدئولوژی‌های فرسوده، بلکه بر اساس صداقت، عدالت، عشق متقابل و آزادی که ارکان دکترین اجتماعی کلیسا هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha